نماینده پارلمان لبنان:

«حزب الله» و «أمل» برای تأمین منافع مردم به جلسات دولت بازگشتند

«حزب الله» و «أمل» برای تأمین منافع مردم به جلسات دولت بازگشتند
يکشنبه 26 دی 1400 - 12:28

نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در سخنانی با اشاره به تصمیم «حزب الله» و جنبش «أمل» برای بازگشت به جلسات دولت، گفت: این تصمیم با هدف تأمین منافع مردم اتخاذ شد.

العالم - لبنان

به نقل از العهد، «حسن فضل الله» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان سخنانی را در خصوص تصمیم اخیر حزب الله و جنبش أمل برای بازگشت به جلسات هیئت دولت لبنان، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، فضل الله در این زمینه یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و همچنین اوضاع معیشتی مردم و مطالباتی که دارند، حزب الله و جنبش أمل تصمیم به بازگشت به جلسات هیئت دولت گرفتند.

این نماینده پارلمان لبنان تأکید کرد: از آنجایی که جلسات هیئت دولت تشکیل نمی‌شود و هیچکس هم پاسخگوی تعطیلی کشور نیست، ما تصمیم گرفتیم به جلسات هیئت دولت بازگردیم تا به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

شب گذشته حزب الله لبنان و جنبش امل با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند: لبنان همزمان با اوضاع سیاسی پیچیده، با بحران اقتصادی و مالی بی سابقه‌ای مواجه است و تنها راه حل این بحران‌ها، وجود دولتی قدرتمند است که قادر به حل مشکلات مردم لبنان بوده و از اعتماد مردم لبنان برخوردار باشد. ما با همراهی سایر گروه‌های سیاسی، مجدانه برای تشکیل دولت تلاش کردیم و در این مسیر امتیازهای زیادی دادیم.

در ادامه این بیانیه با اشاره به پرونده انفجار بیروت آمده است: بازپرس قضائی پرونده انفجار بندر بیروت، اقدامات غیرقانونی انجام داده و مرتکب تخلف شده است. به نتیجه نرسیدن تلاش‌های قانونی، سیاسی و مردمی برای وادار کردن بازپرس قضائی با هدف بازگشت به اصول قانونی، باعث شد ما در گذشته به این نتیجه برسیم تعلیق حضورمان در جلسات هیئت وزیران، اقدامی سیاسی و قانونی است اما اکنون و در پاسخ به نیازهای هموطنان و به منظور جلوگیری از طرح اتهام علیه ما مبنی بر تعطیل کردن روند سیاسی، بازگشت خود را به جلسات دولت اعلام می‌کنیم.

از سوی دیگر، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان از بازگشت حزب الله و جنبش امل به جلسات دولت لبنان استقبال کرد. میقاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعلامیه جنبش امل و حزب الله به دنبال درخواست‌های مکرر وی برای مشارکت همگان در مسئولیت پذیری ملی به ویژه در شرایط حساس کشور صورت گرفته است. در این بیانیه آمده است که میقاتی به محض دریافت پیش نویس قانون بودجه از وزارت دارایی، شورای وزیران را برای تشکیل جلسه فراخواند.

مهر

پربیننده ترین خبرها