تمدید ممنوعیت تجمعات انتخاباتی در هندوستان

تمدید ممنوعیت تجمعات انتخاباتی در هندوستان
يکشنبه 26 دی 1400 - 13:47

کمیسیون انتخابات هندوستان ممنوعیت تجمعات انتخاباتی را در پنج ایالت به علت پاندمی کووید-۱۹ به مدت یک هفته دیگر تا روز ۲۲ ژوئن تمدید کرد.

العالم - آسیا

به گزارش اکونومیک تایمز، با این حال کمیسیون انتخابات روز شنبه با کاهش محدودیتها به احزاب سیاسی اجازه داد تا نشست هایی با حضور حداکثر ۳۰۰ نفر برگزار کنند.

کمیسیون انتخابات روز ۸ ژانویه در کنار اعلام برنامه انتخابات در ایالتهای اوتار پرادش، اوتاراخاند، پنجاب، گوا و مانیپور همچنین دستور ممنوعیت کامل تجمعات فیزیکی را تار روز ۱۵ ژانویه به علت تهدید ویروس اومیکرون اعلام کرده بود.

این اولین مجموعه انتخابات در هندوستان است که در بحبوحه پاندمی و با ممنوعیت تجمعات فیزیکی به مدت ۱۵ روز برگزار می شود.

تمام محدودیتهای دیگر مرتبط با پاندمی نیز که همزمان با برنامه انتخاباتی اعلام شده بود، همچنان اجرا خواهند شد و دستورالعملهای بعدی با بررسی شرایط اعلام خواهد شد. کمیسیون انتخابات از همه احزاب سیاسی خواست که اجرای دستورالعملهای مربوط به کووید را تضمین نمایند.

به گزارش دیپلمات، انتخابات مجالس ایالتی در پنج ایالت مزبور هندوستان در چند مرحله در روزهای ۱۰ فوریه تا ۷ مارس برگزار خواهد شد. کمیسیون انتخابات هندوستان در توجیه تصمیم خود برای برگزاری انتخابات در بحبوحه سومین موج کووید-۱۹ با سویه اومیکرون تاکید کرد که برگزاری به موقع انتخابات در واقع عصاره حفظ کشورداری دموکراتیک است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها