واکنش طالبان به اظهارات عمران خان؛ افغانستان نیاز به نیروی خارجی ندارد

واکنش طالبان به اظهارات عمران خان؛ افغانستان نیاز به نیروی خارجی ندارد
دوشنبه 27 دی 1400 - 14:58

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در واکنش به اظهارات عمران خان گفت که افغانستان پرسنل و شخصیت‌های بسیار خوب و تحصیل کرده‌ای دارد و حکومت تاکنون هیچ نوع خلایی احساس نکرده که آن را با افراد سایر کشور‌ها پر کند.

العالم - آسیا

«امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در واکنش به اظهارات اخیر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفت که افغانستان نیاز به نیروی خارجی ندارد.

وی در واکنش به گفته‌های نخست وزیر پاکستان مبنی بر فرستادن نیروهای فنی این کشور به افغانستان افزود: افغانستان پرسنل و شخصیت‌های بسیار خوب و تحصیل کرده‌ای دارد و حکومت تاکنون هیچ نوع خلایی احساس نکرده که آن را با افراد سایر کشور‌ها پر کند.

متقی ادامه داد: افغانستان در حال حاضر نیاز ندارد که از دیگر کشور‌های جهان کسی به اینجا بیاید و کار کند. البته که افغانستان مشکلات اقتصادی دارد و جهانیان باید در این خصوص به مردم ما کمک کنند.

چندی پیش دفتر نخست‌وزیری پاکستان اعلام کرد «عمران خان» از مسئولان این کشور خواست تا برای دفع بحران بشری در افغانستان به این کشور نیروی‌‌ انسانی واجد شرایط و آموزش دیده در بخش‌های پزشکی، تکنولوژی ارتباطی، محاسبه و مالی بفرستد و در این خصوص با کشورهای دوست همکاری دوجانبه را نیز ارزیابی کند.

این اظهارات با واکنش‌هایی از سوی شهروندان افغانستان و نیز برخی مقامات دولت پیشین افغانستان مواج شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها