ابراز نگرانی سازمان ملل از حملات ائتلاف سعودی به صنعای یمن

ابراز نگرانی سازمان ملل از حملات ائتلاف سعودی به صنعای یمن
چهارشنبه 29 دی 1400 - 10:03

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به صنعا در یمن که منجر به کشته شدن چندین غیر نظامی شده است، ابراز نگرانی و تاسف کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: دبیرکل تعهدات همه طرفها بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه جهت محافظت از غیرنظامیان، با رعایت اصول تناسب، تمایز و احتیاط را یادآوری می کند.

استفان دوجاریک تصریح کرد دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و از تشدید بیشتر تنش ها و درگیری ها در یمن جلوگیری کنند.

منابع خبری بامداد چهارشنبه از حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی به به فرودگاه بین المللی صنعاء و مناطق مختلف پایتخت یمن خبر دادند.

جنگنده های ائتلاف سعودی همچنی بامداد سه شنبه شهرک «اللیبی» در صنعاء را بمباران کرد که به شهادت 12 یمنی و زخمی شدن 11 نفر منجر شد.

گفته می شود که تلاش ها برای یافتن قربانیان این حمله از زیر آوارها ادامه دارد و به خاطر ادامه حملات کار امدادرسانی به مناطق آسیب دیده به کندی انجام می شود.

به دنبال تشدید حملات امارات به یمن و هشدارهای صورت گرفته به ابوظبی، نیروهای یمنی پیش از ظهر دوشنبه (27 دی ماه 1400) طی "عملیات طوفان یمن" دست به اقدام نظامی تلافی جویانه زدند و با چندین فروند موشک و پهپاد اهدافی را در خاک امارات متحده عربی هدف قرار دادند. به دنبال این حملات، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

حملات هفت ساله ائتلاف عربستان با مشارکت امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۴ هزار یمنی و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

پربیننده ترین خبرها