سازمان جهانی بهداشت: هفته گذشته 18 میلیون نفر در جهان به کووید-19 مبتلا شدند

سازمان جهانی بهداشت: هفته گذشته 18 میلیون نفر در جهان به کووید-19 مبتلا شدند
چهارشنبه 29 دی 1400 - 16:32

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هفته گذشته 18 میلیون نفر به کووید-19 مبتلا شدند و تأثیر سویه اومیکرون نیز رو به کاهش است.

العالم _ جهان

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، تعداد موارد جدید ویروس کرونا در جهان هفته گذشته با 20 درصد افزایش به بیش از 18 میلیون نفر رسید که نشان‌دهنده نزول سرعت افزایش ناشی از شیوع سویه اومیکرون است.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در گزارش هفتگی خود در مورد همه‌گیری این بیماری اعلام کرد که تعداد موارد ابتلای جدید به کووید-19 در همه مناطق جهان بجز آفریقا - که در آن موارد نزدیک به یک‌سوم کاهش یافت، افزایش یافته است. تعداد مرگ و میرها در سراسر جهان مشابه هفته قبل باقی ماند و حدود 45 هزار نفر بود.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود اعلام کرد که جنوب‌شرق آسیا بیشترین افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را در هفته گذشته داشته است و تعداد مبتلایان در آن 145 درصد افزایش یافته است. خاورمیانه نیز شاهد رشد هفتگی 68 درصدی بود.

کمترین افزایش ابتلا در قاره آمریکا و اروپا به ترتیب با 17 و 10 درصد مشاهده شد. دانشمندان هفته گذشته گفتند که نشانه‌های اولیه در ایالات متحده و بریتانیا وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است ابتلای ناشی از سویه اومیکرون در این کشورها به اوج خود رسیده باشد و موارد ابتلا به زودی به شدت کاهش یابد.

پربیننده ترین خبرها