هشدار یمنی‌ها؛ "امارات ناامن می‌شود"

هشدار یمنی‌ها؛
چهارشنبه 29 دی 1400 - 19:34

تحقیقاتِ صورت‌گرفته توسط دولت امارات و همچنین بررسی تصاویر و فیلم‌ها از سوی مراکز خبری در غرب و به‌ویژه آمریکا، صحت روایت یمن درباره حمله اخیر به امارات را تایید می‌کنند؛ حمله‌ای که طی آن، فرودگاه‌های ابوظبی و دبی و تاسیسات نفتی امارات در منطقه "المصفح"- که هیچ‌کدام غیرنظامی نیستند- در پایتخت امارات هدف موشک‌های بالستیک و بال‌دار و تعدادی پهپاد قرار گرفتند.

العالم- کشکول

از سوی دیگر، عربستان سعودی و امارات با الگوبرداری از جنایات رژیم صهیونیستی علیه گروه‌های مقاومت در فلسطین اشغالی و لبنان، غیرنظامیان در یمن را به خاک و خون می‌کشند، به نحوی که هواپیماهای جنگی این دو رژیم محله‌های مسکونی در صنعا را هدف قرار دادند که طی آن، 23 تن از جمله تعدادی زن و کودک شهید شدند.

موضوع قابل توجه این است که واکنش کشورها و محافل بین‌المللی به حملات انتقام‌جویانه یمنی‌ها علیه تاسیسات کاملا اقتصادی و نیز حملات کورکورانه و هیستریک سعودی- اماراتی علیه محله‌های مسکونی در صنعا نشان‌دهنده میزان انحطاط اخلاقی و دورویی سیاسی را نشان داد.

در این میان، کشورها و نهادهای بین‌المللی برای محکوم کردن حمله یمنی‌ها به تاسیسات اقتصادی امارات صف بسته‌اند حتی رژیم اسرائیل نیز حمایتش از امارات و آمادگی‌اش برای کمک به این همپیمان را اعلام کرد و همچنین قرار است شورای امنیت سازمان نشستی را برای بررسی این موضوع تشکیل دهد.

امروز و بعد از اینکه هواپیماهای سعودی و اماراتی منازل یمنی‌ها را با خاک یکسان کرده و جان 7 غیرنظامی را گرفتند، جامعه جهانی درقبال این جنایت سکوت کر کننده‌ای اختیار کرده و همزمان برخی کشورها همچنان با امارات ابراز همدردی می‌کنند!

دیگر موضوع قابل توجه اینکه، هواپیماهای سعودی و اماراتی به ویران کردن خانه‌های غیرنظامیان در صنعا اکتفا نکرده بلکه چندین بار تیم امداد و خودروهای امدادرسانی برای قربانیان حملات مذکور را بمباران کردند که طی آن، چندین پزشک از جمله "احمد شیبان" به شهادت رسیدند.

این انحطاط اخلاقی که برخی کشورها و محافل بین‌المللیِ حریص دلارهای کثیف نفت امارات دچار آن شده‌اند عزم و اراده یمنی‌ها را تقویت خواهد کرد که تأکید دارند حمله به تاسیسات اقتصادی امارات پیامی به امارات است که باید فورا آن را دریافت و بررسی کند. تبدیل شدن امارات به یک "کشور ناامن" و از دست دادن آنجه که طی نیم قرن ساخته، بی‌فایده است. این واقعیت طی چند روز آینده به‌وقوع خواهد پیوست اگر مقامات امارات برای آن چاره‌ای نیندیشند و از جنگ پوچ سعودی علیه یمن خارج نشوند!.

پربیننده ترین خبرها