ادامه رایزنی‌های کمیته هماهنگی شیعیان برای تشکیل کابینه عراق

ادامه رایزنی‌های کمیته هماهنگی شیعیان برای تشکیل کابینه عراق
چهارشنبه 29 دی 1400 - 22:57

دیدار نخست وزیر عراق با رهبر جریان حکمت ملی عراق و نشست کمیته هماهنگی در منزل نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون از تازه‌ترین نشست‌های سیاسیون عراقی به منظور رایزنی درباره تشکیل دولت جدید عراق است.

العالم _ عراق

«عمار الحکیم» رئیس ائتلاف قوی الدولة الوطنیه عراق خواستار تشکیل یک دولت متعادل در چارچوب قانون اساسی شد.

الحکیم پس از این دیدار با صدور بیانیه‌ای گفت: امروز ما میزبان مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر بودیم و تحولات اوضاع سیاسی و واقعیت امنیتی و خدماتی در کشور را بررسی کردیم.

وی افزود: ما خواستار تشکیل دولتی متوازن مطابق با زمان‌بندی قانون اساسی و اهمیت انجام وظایف دولت بعدی در ارائه خدمات و ایجاد فرصت‌های شغلی و روبه رو شدن با بسیاری از چالش‌ها و در نظر داشتن اولویت‌ها شدیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: ما همچنین در خصوص تحولات وضعیت سلامت در کشور با رسیدن موج چهارم کرونا به کشور گفت‌وگو کردیم و از نخست وزیر و دولتش خواستیم که نهادهای ذیربط در زمینه اطلاع رسانی به مردم و موضوع واکسیناسیون مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند.

الحکیم گفت: در خصوص مسائل امنیتی ما بر لزوم تقویت بیش از پیش تلاش‌های اطلاعاتی و تداوم عملیات پیشگیرانه تاکید کردیم و خواستار در نظر گرفتن منافع شهروندان در تصمیم گیری ها و موضع گیری‌ها شدیم.

این روزها گروه‌های سیاسی عراق با روی کار آمدن پارلمان جدید این کشور به دنبال انتخابات مهر ماه گذشته، در حال رایزنی برای تشکیل دولت آتی عراق هستند.

جریان حکمت ملی عراق یکی از گروه‌های کمیته هماهنگی(احزاب شیعی) عراق است که این روزها در حال رایزنی جدی برای تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر از بین شیعیان در پارلمان عراق و به تبع آن تشکیل دولت آتی هستند.

یک مقام آگاه سیاسی روز چهارشنبه به موازن نیوز گفت که کمیته هماهنگی نشست جدیدی را به منظور بررسی موضوع فراکسیون بزرگ‌تر و تشکیل کابینه برگزار کرد.

این نشست در منزل «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولة القانون برگزار شد و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هم در آن حضور داشت.

کاظم الحیدری عضو ائتلاف دولة القانون نیز امروز تاکید کرد که یکی از محورهای اصلی رایزنی کمیته هماهنگی با جریان صدر تاکید بر لزوم حفظ حاکمیت کشور و حفظ الحشد الشعبی است.

وی تاکید کرد که اگر در این خصوص توافقی صورت نگیرد، کمیته هماهنگی جریان اپوزیسیون تشکیل خواهد داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها