گفت‌وگوی ولی‌عهد ابوظبی با وزیر دفاع آمریکا درباره حمله موشکی یمن

گفت‌وگوی ولی‌عهد ابوظبی با وزیر دفاع آمریکا درباره حمله موشکی یمن
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 00:15

ولی‌عهد ابوظبی امروز چهارشنبه با وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات نظامی ارتش یمن علیه امارات تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم - امارات

«محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی امروز چهارشنبه تلفنی با «لوید استین» وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که در این گفت‌وگو روابط راهبردی میان دو کشور، تحولات منطقه و مسائل منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش الخلیج، در تماس تلفنی مذکور، دو طرف حملات اخیر حوثی‌ها به مواضع امارات را مورد بررسی قرار دادند و طرف اماراتی این حملات را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه توصیف کرد.

به گفته رسانه‌های امارات، وزیر دفاع آمریکا هم در این تماس ضمن تاکید بر محکومیت این حملات از سوی آمریکا بر حمایت کشورش از امارات در مقابله با تهدیدهایی که امنیت و سلامت اراضی این کشور را هدف می‌گیرد، تهدید کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین به موضوع همکاری نظامی و امنیتی بین امارات و آمریکا و همکاری‌های دفاعی بین دو کشور در پی حملات اخیر علیه امارات پرداختند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه اعلام کرد که این نیروها روز دوشنبه عملیات نظامی «طوفان» یمن را در پاسخ به تجاوزات ائتلاف انجام دادند و طی آن فرودگاه‌های دبی و ابوظبی هدف موشک و حملات پهپادی قرار گرفتند.

یحیی سریع تأکید کرد، این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز بوده که در پی آن، برخی از مواضع مهم و حساس امارات هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توضیح جزئیات این عملیات گفت: عملیات با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت.

یک مقام انصارالله هشدار داد که در صورت ادامه تجاوز امارات، ارتش یمن فرودگاه‌ها و سازه‌های نفتی را هدف قرار خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها