سرکوب تظاهرات فلسطینی ها در شیخ جراح

سرکوب تظاهرات فلسطینی ها در شیخ جراح
شنبه 2 بهمن 1400 - 14:49

نیروهای اشغالگر اسرائیلی تظاهرات اهالی محله شیخ جراح در شرق قدس اشغالی را سرکوب کردند.

العالم فلسطین اشغالی

این تظاهرات که با مشارکت اهالی شیخ جراح و برخی از فعالان صلح برگزار شد ٬‌ با هدف محکوم کردن تخریب منزل خانواده صالحیه در شیخ جراح برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات تصاویری را از آوار منزل محمود صالحیه در دست داشتند و شعارهایی با این مضمون سرمی دادند : «نه به بیرون راندن» – «شهرک نشینان دزدند».

تظاهرکنندگان تلاش داشتند دیواری را که شهرک نشینان پیشتر نزدیک منزل خانواده سالم ایجاد کرده بودند ٬ از میان بردارند و پلیس برای بیرون راندن فعالان از آن مکان به زور متوسل شد و برخی از آنان را بازداشت کرد و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در محل مستقر بودند.

»محمد الصباغ» یکی از اهالی شیخ جراح به خبرگزاری ها گفت : آنچه در شیخ جراح روی می دهد٬‌جنایتی درحق اهالی این منطقه است و بیرون راندن همه ما را تهدید می کند .. امروز با همسایگان خود اعلام همبستگی می کنیم و فردا نوبت ما خواهد رسید .. از همه آزادگان جهان می خواهم علیه اقدامات پاکسازی که گروه های شهرک نشین با حمایت کابینه اسرائیل انجام می دهند ٬‌درکنار ما باشند.

شهرک نشینان صهیونیست به ریاست « اریه کینگ » معاون شهردار اسرائیل در قدس دیواری را در زمینی که متعلق به خانواده سالم است ٬ در اطراف این زمین ایجاد کردند و این اقدام با اعتراض این خانواده روبرو شد و آن ها تاکید کردند که این اقدام غیرقانونی و بدون اجازه از دادگاه انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها