آمار خسارت ائتلاف عربستان سعودی-امارات به زیرساخت‌های ارتباطی یمن

آمار خسارت ائتلاف عربستان سعودی-امارات به زیرساخت‌های ارتباطی یمن
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 10:55

حملات هوایی ائتلاف مشترک عربستان سعودی و امارات به زیرساخت‌های ارتباطی یمن طی سال‌‌های گذشته باعث تخریب هزاران ایستگاه، برج مخابراتی و تأسیسات مرکزی به ارزش پنج میلیارد دلار شده است.

العالم - یمن

ائتلاف سعودی و اماراتی جمعه شب حین حمله هوایی به زندان مرکزی صعده که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، اقدام به بمباران تأسیسات ارتباطی و شبکه اینترنت یمن در استان الحدیده (غرب یمن) کرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نجات ملی یمن با انتشار آمار خسات‌هایی که طی حملات ائتلاف مذکور به زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه شبکه اینترنت این کشور وارد شده‌، از سازمان ملل متحد خواست ساختمان ارتباطات هدف قرار گرفته شده را بازدید کند و در جریان حجم ویرانی و تخریب این ساختمان قرار بگیرد.

روزنامه الثوره یمن به نقل از منبعی در اداره کل ارتباطات دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه نوشت که این ساختمان دروازه بین المللی اینترنت یمن در الحدیده بود و هدف قرار گرفتن آن در راستای تکمیل طرح از پیش برنامه ریزی شده و هدفمند جهت تخریب ارتباطات و توقف خدمات ارتباطاتی به یمنی‌ها و منزوی کردن آن‌ها صورت می‌گیرد.

این منبع گفت که طی هفت سال از حمله ائتلاف سعودی و حملات و تخریب هدفمند این ائتلاف در یمن، تا پایان ماه مارس 2021 بیش از پنج میلیارد دلار به تأسیسات ارتباطات و پست یمن خسارت وارد شده است.

وی گفت: «حملات هوایی مستقیم ائتلاف متجاوز به یمن منجر به تخریب 248 برج، 1652 ایستگاه و 46 تأسیسات مرکزی و 1458 دستگاه تجهیزات نیرو و خنک کننده و 32 کابینت ارتباطات شده است و حملات به زیرساخت‌های ارتباطاتی باعث خروج ظرفیت کامل اینترنت بین المللی و قطع خدمات اینترنتی در یمن شد.»

تسنیم

پربیننده ترین خبرها