تاکید معاون البرهان بر تقویت روابط با اتیوپی در اولین سفر از زمان کودتای سودان

تاکید معاون البرهان بر تقویت روابط با اتیوپی در اولین سفر از زمان کودتای سودان
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 10:56

نخست وزیر اتیوپی در دیدار با معاون رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان که به آدیس آبابا رفته، با وی درباره منطقه مود منازعه "الفشقه" و پرونده سد النهضه گفتگو کرد.

العالم - افریقا

به نقل از روسیا الیوم، محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در سفری دو روزه، شنبه وارد اتیوپی شد. این نخستین سفر یک مسئول سودانی به خارج از این کشور از زمان کودتای عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش در ۱۵ اکتبر گذشته است.

محمد حمدان دقلو در دیدار با ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی در آدیس آبابا بر تقویت و گسترش روابط بین دو کشور تاکید کرد.

همچنین دقلو در این دیدار که در مقر وزارت دفاع اتیوپی با حضور "آبراهام بلای"، وزیر دفاع اتیوپی و "جمال آل الشیخ"، سفیر سودان در آدیس آبابا برگزار شد، بر تعمیق و استحکام روابط تاریخی بین سودان و اتیوپی تاکید کرد.

در این دیدار، چندی از مهمترین مسائل در روابط دوجانبه، همچنین امور منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین اختلافات بین دو کشور از جمله بر سر منطقه مورد مناقشه "الفشقه" و سد " النهضه"‌ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارتش سودان از زمان اعلام استقرار خود در اراضی مورد مناقشه "الفشقه" در نوامبر ۲۰۲۰، نبردهای شدیدی را با نیروهای اتیوپی و گروه‌های حامی آن‌ها آغاز کرده است.

روابط بین سودان و اتیوپی از زمان اجرای عملیات آزادسازی منطقه "الفشقه" تحت کنترل اتیوپی از سال ۱۹۹۵ شاهد تنش بی‌وقفه است و این تنش‌ها به دلیل اختلافات بر سر مذاکرات سد النهضه اتیوپی افزایش یافته است.

یکی دیگر از اختلافات بین دو کشور بر سر سد "النهضه" می‌باشد که نزدیک به ۱۰ سال است که روابط اتیوپی و سودان را تحت شعاع قرار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها