مقام حماس؛ بدون امتیازگیری، هیچ‌ آتش‌بسی با اسرائیل در کار نیست

مقام حماس؛ بدون امتیازگیری، هیچ‌ آتش‌بسی با اسرائیل در کار نیست
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 18:36

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس باید امتیاز دهد و هر آتش‌بس نیز موقتی خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی [برای فرار از اجرای تعهدات خود] بر روی زمان حساب باز کرده است، ما هیچ گونه تأخیری را نخواهیم پذیرفت.

وی گفت که حماس، بازسازی غزه و شکست محاصره غزه را عملی خواهد کرد و اسرائیل باید مراقب سناریوهای احتمالی در قبال تأخیر در بازسازی باشد.

خبرگزاری سما به نقل از ابومرزوق گزارش داد، حماس نمی‌پذیرد که مسئله اسرا به هیچ مسئله دیگری گره زده شود، بلکه این جنبش در راستای تفکیک بحرانهای نوار غزه و کاهش مشکلات مردم فلسطین تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین در پی کنار گذاشتن حماس است و در پی هیچ توافقی نیست، گفت: «ملت فلسطین در وضعیت مقاومت مستمر در برابر پروژه صهیونیسم قرار دارند».

این مسئول حماس با بیان اینکه هیچ‌ آتش‌بسی بدون دریافت امتیاز وجود ندارد، خاطر نشان کرد، هر گونه آتش‌بس با صهیونیستها موقتی خواهد بود.

ابومرزوق با تأکید بر اینکه حماس برای گفت‌وگوهای داخلی فلسطین، شرط تعیین نمی‌کند، ابراز امیدواری کرد که مسئولان جنبش فتح نیز برای پایان یافتن اختلافات، تصمیمی اتخاذ کننذ.

وی ضمن قدردانی از تلاش الجزایر برای پیشبرد مسئله فلسطین و پایان دادن به اختلافات داخلی، درباره مبادله اسرا تصریح کرد، حماس تلاش دارد که بر اساس شروط خود، این تبادل را انجام دهد.

ابومرزوق در پایان خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای پیشبرد این تبادل، تصمیمی اتخاذ کند، ولی «ما به ملت و اسرای قهرمان خود قول می‌دهیم که اسرائیل مجبور خواهد شد این معامله را امضا کند».

پربیننده ترین خبرها