باز هم امارات و موشک های یمن؛ خودکرده را تدبیر نیست

باز هم امارات و موشک های یمن؛ خودکرده را تدبیر نیست
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 11:48

نیروی موشکی و پهپادی یمن صبح امروز (دوشنبه) دست به حملات گسترده به عمق خاک عربستان و امارات زده و مراکز استراتژیک و نظامی این دو کشور را هدف قرار دادند.

العالم - کشکول

با انتشار بیانیه نیروی مسلح یمن در باره حملات موشکی و پهپادی امروز حقایق انکارهای عربستان و امارات در باره میزان خسارات و حجم حملات افشا شد. زیرا اخبار موثق را فقط از این طریق می توان به دست آورد و رسانه های وابسته به عربستان و امارات قابل اعتماد نیستند. چرا که بارها حقایق مربوط به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را به روش فضاحت باری تحریف کرده اند.

در همین ارتباط به چند نکته در جریان حمله صبح امروز یمن به عمق خاک عربستان و امارات اشاره خواهیم کرد:

  • فرماندهی نیروهای مسلح یمن وقتی حرفی می زند به آن عمل می کند. زیرا حرف و عملش برخاسته از اراده خالص است؛ اراده ای که هرگز تحت تأثیر تحولات منطقه قرار نمی گیرد. اما دشمن همواره در تلاش برای لطمه زدن به قدرت حاکمیت مستقل یمن و مرتبط کردن آن به منابعی خارج از این کشور است و پیوسته در حال برجسته کردن این مساله است.
  • خون یمنی ها ارزان نیست و کسانی که فکر کنند در یمن جان ارزان یافته اند باید بهای بسیار گزافی از جنس خون و جان و مال و امنیت خود بپردازند.
  • همه جهانیان می دانند که جنایات چند روز پیش ائتلاف تجاوز که حدود 600 کشته و مجروح غیر نظامی بر جای گذاشته است، به بهانه "از بین بردن قدرت موشکی و پهپادی یمن" صورت گرفته است. جهان می داند که این بهانه صرفا دروغی است برای توجیه این جنایات و خالی کردن عقده و کینه ائتلاف تجاوز علیه ملت یمن.
  • با اینکه ائتلاف تجاوز عادت دارد که پس از هر بار شکست در حمله نیروهای یمنی، بر این شکست سرپوش بگذارد اما این بار سرپوشی که در نظر گرفته است خیلی وسیع و بزرگ است؛ آنها برای جدا کردن یمن از جهانیان، شبکه اینترنت این کشور را هدف قرار دادند اما رسانه های محور مقاومت و رسانه های آزاد و بی طرف این سرپوش را کنار زده و حقایقی را که ائتلاف تجاوز سعی در مخفی کردن آنها داشتند، بر ملا کردند.
  • و بلاخره هر قدر هم که دروغ های ائتلاف تجاوز برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خود زیاد باشد اما حقیقت مسلم این است که عربستان تبدیل به سیبلی برای آزمایش قدرت موشکی و پهپادهای یمن شده است؛ امارات هم به تازگی وارد میدان شده و پس از این همه جنایات خونین علیه ملت یمن، بعید می دانیم که جان سالم به در ببرد. تردیدی نیست که این کشور بهای جنایات خود را نقدا خواهد پرداخت؛ سرمایه گذاری های صنعتی و سرمایه های خارجی و گردشگری در این کشور آسیب پذیرتر از آن هستند و بعید است این سرمایه ها در جایی ماندگار شوند که امنیت ندارد و پیوسته هدف حملات موشکی قرار می گیرد. شرایط کنونی امارات مصداق این ضرب المثل است که "خودکرده را تدبیر نیست".

پربیننده ترین خبرها