حکم دادگاه فدرال درباره جلسه افتتاحیه پارلمان عراق امروز صادر می شود

حکم دادگاه فدرال درباره جلسه افتتاحیه پارلمان عراق امروز صادر می شود
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 10:25

دادگاه فدرال عراق امروز سه شنبه حکم نهایی خود پیرامون قانونی یا غیر قانونی بودن اتفاقات جلسه افتتاحیه پارلمان این کشور را اعلام می کند.

العالم - عراق

به نقل از الفرات نیوز، دادگاه فدرال عراق امروز سه شنبه طی نشستی، حکم نهایی خود پیرامون قانونی یا غیر قانونی بودن اتفاقات جلسه افتتاحیه پارلمان را که طی آن محمد الحلبوسی مجدداً به عنوان رئیس انتخاب شد، اعلام می‌کند.

بر اساس این گزارش، انتخاب مجدد «محمد الحلبوسی» به عنوان رئیس پارلمان عراق واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی و مردمی این کشور به دنبال داشته است. «وعد القدو» عضو هیئت هماهنگی شیعیان عراق در این زمینه بیان کرد که «جاسم محمد عبود» رئیس دادگاه فدرال به این هیئت اعلام کرد جلسه افتتاحیه پارلمان غیر قانونی بوده است.

انتخاب الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان عراق در دوره جدید در شرایطی اتفاق افتاد که جلسه پارلمان عملاً مختل شده بود و فضا برای انجام یک رأی گیری سالم و شفاف فراهم نبود. این همان چیزی است که هیئت هماهنگی شیعی نیز بدان اشاره کرده است. قطع ناگهانی برق در جریان فرایند رأی گیری نیز بر عدم شفافیت این فرایند افزود و موجب اعتراض بیش از پیش هیئت هماهنگی شد.

در همین ارتباط، محمود المشهدانی، رئیس سِنی پارلمان عراق تصریح کرد: دادگاه فدرال باید جلسه رأی گیری پارلمان را باطل کند. جلسه رأی دهی به رئیس پارلمان غیرقانونی بود زیرا من به عنوان رئیس سِنی در پارلمان حضور نداشتم و در غیاب من رأی‌گیری صورت گرفت. از دادگاه فدرال انتظار داریم که این جلسه را ابطال کند.

پربیننده ترین خبرها