گوشزدی به سفیر امارات درباره تضمین امنیت در کشورش!

گوشزدی به سفیر امارات درباره تضمین امنیت در کشورش!
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 22:47

" قدرت ما برای رهگیری این حملات از نوع جهانی است و می‌توانیم همواره عملیات ارتقا و بهبود و همکاری اضافی در زمینه اطلاعاتی داشته باشیم. این‌ها زمینه‌هایی است که با شرکای آمریکایی‌مان آن را بررسی می‌کنیم"؛ این بخشی از اظهارات لانا نسیبه، نماینده امارات در سازمان ملل است که روز گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌ان‌ان آمریکا مطرح کرد و همچنین خاطرنشان ساخت که کشورش بعد از حملات موشکی اخیر انصارالله یمن توانایی‌های دفاعی خود را تقویت می‌کند.

العالم- کشکول

نسیبه در این مصاحبه خواستار پایان دادن به ارسال سلاح و پول غیرقانونی به یمن شد و از واشنگتن خواست جنبش انصارالله را بار دیگر در فهرست تحریم‌ها قرار دهد. او گفت: "حوثی‌ها هرگز نمی‌توانند جایگاه امارات را به عنوان یک پناهگاه امن از بین ببرند."

بهتر می‌بود سفیر امارات در سازمان ملل که نگران "موقعیت امارات به عنوان یک پناهگاه امن" است، به شعور مخاطبانش احترام می‌گذاشت. آیا او واقعا متوجه گفته‌های خود شد یا اینکه او فقط آنچه را که برایش نوشته شده، خواند؟ چگونه امارات می‌تواند به عنوان "پناهگاهی امن" باشد در حالی‌که یمنی‌ها را از امنیت و حتی از زندگی محروم کرده است؟ اگر امارات می‌خواهد امن بماند بهترین گزینه خروجش از یمن است و دیگر گزینه‌ها، امارات را ناامن و بی‌ثبات می‌کند. امنیت و آرامش یا برای همه است یا برای هیچ‌کس.

اظهارات نسیبه درباره ضرورت متوقف ساختن ارسال سلاح و پول غیرقانونی کاملا مردود و غیرمقبول است هر سلاح غیرقانونی و پول غیرقانونی که به یمن پمپاژ می‌شود منبع آنها فقط امارات و عربستان سعودی هستند به نحوی که این دو کشور پول و تسلیحات زیادی به مزدوران‌شان در یمن ارسال می‌کنند. در حالی‌که جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن که تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی توسط ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی، سعودی و اماراتی قرار دارند، هیچ یاور و پشتیبانی در مواجهه با این ائتلاف، به جز ملت یمن ندارند.

اظهارات نسیبه درباره توسعه توان دفاعی کشورش و همکاری آن با شریک آمریکایی هرگز امنیت را به امارات به ارمغان نمی‌آورد. این دیپلمات اماراتی بایستی از همپیمان سعودی‌شان در جنگ علیه یمن و همچنین از هم پیمان جدیدشان، یعنی اسرائیل این سوال را بپرسد که آیا سامانه‌های دفاعی آنها توانسته‌اند با موشک‌های یمن و یا با موشک‌های مقاومت فلسطین مقابله کنند؟ اگر پاسخ مثبت باشد ما از امارات می‌خواهیم که بدون ترس درباره امنیت و ثباتش، به جنگ علیه یمن ادامه دهد.. هر چند جواب قطعا "نه" است که در این صورت از امارات می‌خواهیم بلافاصله از یمن خارج شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها