آخرین رنگ‎بندی کرونایی استان‎های کشور/ شمار شهرهای قرمز مبتلا به اومیکرون به 7 شهر افزایش یافت

آخرین رنگ‎بندی کرونایی استان‎های کشور/ شمار شهرهای قرمز مبتلا به اومیکرون به 7 شهر افزایش یافت
جمعه 8 بهمن 1400 - 08:51

براساس اطلاعات منتشر شده مطابق آخرین رنگ‎بندی کرونایی استان‎های کشور، شمار شهرهای قرمز مبتلا به سویه اومیکرون کرونا به 7 شهر افزایش یافت.

العالم ـ ایران

انتشار نقشه جدید رنگ بندی کرونایی کشور از افزایش شمار شهرهای قرمز مبتلا به سوریه اومیکرون کرونا به 7 شهر حکایت دارد.

این درحالی است که افزایش شهرهای قرمز کشور از یک شهر به 7 شهر تنها طی دو روز اتفاق افتاده و این مساله بیانگر سرعت بیش از پیش همه گیری سویه اومیکرون نسبت به کرونای دلتا است.

اولین شهر قرمز در نقشه کرونایی کشور با آغاز پیک ششم کرونا با سویه اومیکرون روز چهارشنبه (6 بهمن 1400) رخ داد. این در حالی است که بعد از پایان پیک پنجم از 20 آذر امسال یعنی طی 47 روز، هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز قرار نداشت.

بنابر گزارش های منتشر شده در خصوص آخرین رنگ‎بندی کرونایی استان‎های کشور هم اکنون 7 شهر قرمز، 43 شهر نارنجی، 217 شهر زرد و 181 شهر آبی می باشد. این آمار طی روز چهارشنبه (6 بهمن) عبارت از یک شهر قرمز، 8 شهر نارنجی، 114 شهر زرد و 325 شهر در وضعیت آبی بوده است.

افزایش سریع همه گیری کرونای اومیکرون در مقایسه آمار امروز نسبت به روز چهارشنبه (6 بهمن) گویای خطرات سرعت انتقال این بیماری و هشدار جدی برای مردم و مسوولان و تاکیدی بر لزوم جدیت جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها