باز هم "پگاسوس"؛ موج رسوایی های جدید رژیم صهیونیستی

باز هم
جمعه 8 بهمن 1400 - 14:31

رسوایی جدید شرکت اسرائیلی "ان اس او" ابعاد تازه ای از استفاده دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی از برنامه های تجسسی به خصوص "پگاسوس" را رو کرده است. برنامه پگاسوس هک فهرست بلند بالایی از تلفن سیاست مداران، روزنامه نگاران و فعالان سراسر جهان شامل 50 هزار تلفن را در کارنامه خود دارد.

العالم - کشکول

رسانه های رژیم صهیونیستی با تازگی فاش کرده اند که شرکت " NSO " وابسته به رژیم صهیونیستی 6 سال پیش با دولت غنا برای نصب برنامه پگاسوس روی گوشی مخالفان این دولت، توافقنامه امضا کرد. این معامله جنجالی پس از بروز اختلاف بین عوامل شرکت کننده در این پروژه افشا شد.

در رسوایی جدید ، ابعاد دیگری از استفاده از این برنامه جاسوسی در رژیم صهیونیستی افشا شده است؛ این بار پلیس این رژیم از این برنامه برای نفوذ در تلفن شخصیت های مهم این از جمله مقامات محلی و حتی مخالفان نتانیاهو استفاده کرده است.

کانال 13 تلوزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به شیوع گسترده استفاده از برنامه پگاسوس علیه مخالفان و مقامات کشورهای مختلف، خاطرنشان کرده است که کشور آفریقایی غنا طی قراردادی با شرکت اسرائیلی NSO، تجهیزات مربوط به این برنامه را به آپارتمانی که 8 کارمند اسرائیلی در آنجا اقامت داشتند منتقل کرده است تا آن را روی گوشی مخالفان خود نصب کند. پاسپورت این 8 صهیونیست و مدارک مربوط به ورود تجهیزات خاص برنامه پگاسوس به کشور، این ادعا را اثبات می کند.

ابعاد پنهانی این معامله حکایت از دست داشتن چند افسر عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه های امنیتی این رژیم و سیاست مداران و بازرگانان و وکلا و شخصیت های نزدیک به دولت غنا دارد. طبق اسناد موجود، این شخصیت ها در ازای تکمیل معامله، 3 میلیون دلار، پول خواسته اند. اما اختلاف بر سر توزیع پول باعث افشای این معامله و لو رفتن عوامل دخیل در آن شد.

رسوایی های رژیم صهیونیستی به همین جا محدود نمی شود. سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی فاش کرده است که تلفن "لما فقیه"، مدیر دفتر این سازمان در بیروت هم زمانی که سرگرم تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت بود، هک شده است.

"دیده بان حقوق بشر" گفته است که شرکت ""اپل" در 24 نوامبر 2021 به خانم فقیه اعلام کرده است که تلفن شخصی اش احتمالا مورد حمله یک طرف دولتی قرار گرفته است. در تحقیقات تیم امنیتی سازمان دیده بان حقوق بشر مشخص شده است که تلفن آیفون شخصی خانم فقیه توسط برنامه پگاسوس هک شده است آنهم بدون اینکه وی روی لینک خاصی کلیک کرده باشد. همچنین مشخص شده است که این تلفن در مدت زمانی بین 6 آوریل 2021 تا 23 آگوست همین سال هک شده است.

به نوشته روزنامه "ژروزالیم پست"، طبق برخی گزارش ها، رسوایی های پی در پی ناشی از فعالیت این برنامه، استعفای آشر لیوی، رئیس شرکت "ان اس او" چند روز پس از افشای ماجرای دست داشتن پلیس رژیم صهیونیستی در استفاده از این برنامه را در پی داشته است.

روزنامه اقتصادی "کاکالیست" چاپ رژیم صهیونیستی هم گفته است که آشر لیوی – که در گذشته مدیر شرکت اوروبوتیک بوده است – در آوریل 2020 به ریاست هیئت مدیره شرکت ان اس او منصوب شده است.

کشورهای فرانسه، آمریکا، مکزیک، هند، لهستان و بلژیک، علیه فعالیت این برنامه، پرونده های قضایی تشکیل داده اند. اما برخی کشورهای عربی مثل امارات، عربستان، مغرب و مصر با اینکه شواهدی دال بر فعالیت این برنامه دریافت کرده اند، هیچ یک پرونده قضایی تشکیل نداده اند حتی برخی از آنها مثل مغرب این موضوع را تکذیب کرده اند.

به این ترتیب برنامه پگاسوس روز به روز رسوایی های تازه تری در سطح جهانی به بار می آورد تا یک بار دیگر گواهی باشد بر نقش خرابکارانه و قانون شکنانه رژیم صهیونیستی در بر هم زدن ثبات و امنیت کشورها و ملت ها در سراسر جهان.

پربیننده ترین خبرها