تنش فزاینده میان دبی و ابوظبی در پی حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها

تنش فزاینده میان دبی و ابوظبی در پی حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها
جمعه 8 بهمن 1400 - 14:14

رسانه‌های خبری گزارش دادند حملات تلافی‌جویانه یمن، طی سال‌های اخیر اختلافات و تنش‌ها را میان حکام امارت به‌ویژه امارت‌های ابوظبی و دبی تشدید کرده است.

العالم- امارات

به گزارش العالم، برخی منابع اعلام کردند که اعضای شورای ملی فدرال امارات نامه اعتراضی به "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی در خصوص ادامه تعطیلی در این شورا و عدم دعوت او به برگزاری نشستی در سایه تحولات خطرناک اخیر، ارسال کردند.

منابع مذکور تصریح کردند حکام دبی، الشارجه و حکام دیگر امارت‌ها محمد بن زاید را در نتیجه سیاست‌هایش که مبتنی بر مداخلات خارجی است مسئول کامل بی‌ثبات کردن این کشور می‌دانند که قبلاً نیز بارها نسبت به عواقب آن هشدار داده بودند.

در حالی که حملات موشکی یمن به معضلی برای امارات تبدیل شده، به ویژه برای دبی یک فاجعه بزرگ است، هرچند که آن را هدف قرار نداده است.

این افشاگری سایت "امارات لیکس" درباره تنش فزاینده میان حکام امارات در حالی صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه از اتباع این کشور خواست در برنامه ریزی برای سفر به امارات تجدید نظر کنند. هشدار آمریکا به اتباع خود در پی نگرانی ناشی از حملات موشکی و پهپادی نیروهای جنبش انصارلله یمن صورت گرفته است.

هفته گذشته 20 فروند پهپاد و 10 فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها