تجمع قبایل صنعا در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی ـ اماراتی ـ آمریکایی

تجمع قبایل صنعا در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی ـ اماراتی ـ آمریکایی
شنبه 9 بهمن 1400 - 17:19

قبایل و ساکنان شهر «بنی حشیش» در استان صنعاء سکوت جامعه بین‌الملل در قبال جنایات آشکار ائتلاف سعودی در حق مردم یمن را محکوم و تأکید کردند که این جنایات، با قوانین بین‌المللی و انسان‌دوستانه در تضاد است.

العالم - یمن - عربستان
قبایل و ساکنان شهر «بنی حشیش» در استان صنعاء یمن امروز (شنبه) تجمعی را در محکومیت تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی برگزار کردند.

خبرگزاری «سبأ» گزارش داد که عنوان این تجمع، پاسخ دادن به حملات ائتلاف متجاوز با حملات متقابل توسط نیروهای یمنی بود.

تجمع کنندگان در این گردهمایی، سکوت جامعه بین‌الملل در قبال جنایات آشکار ائتلاف سعودی در حق مردم یمن را محکوم و تأکید کردند که این جنایات، با قوانین بین‌المللی و انسان‌دوستانه در تضاد است.

ساکنان بنی حشیش سازمان ملل و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر را مسئول کشتارها و جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن عنوان کردند.

در این تجمع، تصریح شد، جنایات ائتلاف سعودی در حق کودکان، زنان و سالخوردگان یمن، فقط باعث ایستادگی و پایمردی بیشتر برای مقابله با این ائتلاف می‌شود.

در بیانیه پایانی این تجمع خاطر نشان شد، مردم یمن، طی بیش از شش سال، موفق شدند ایستادگی کنند و قدرتهای زورگو و سلطه طلب به رهبری آمریکا، عربستان و امارات را شکست دهند.

حاضران در این تجمع با تأکید بر لزوم تقویت همبستگی و اقدام مسئولانه برای مقابل با ائتلاف سعودی، عملیاتهای طوفان یک و دو یمن در عمق امارات و عربستان را تبریک گفتند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته گذشته از مرحله دوم عملیات موشکی تلافی جویانه در عمق خاک عربستان سعودی و امارات با عنوان "طوفان یمن ۲" ( اعصار الیمن ۲) خبر داد که طی آن پایگاه هوایی «الظفره» و اهداف حساس دیگری در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در آن عملیات اهداف حیاتی و مهم دیگری در دبی را با پهپاد «صماد ۳» و چند پایگاه‌های نظامی در عمق خاک عربستان سعودی در منطقه «شروره» و مناطق دیگر را با پهپادهای «صماد ۱» و «قاصف ۲k» در هم کوبید.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد که مراکز حساس و حیاتی در «جازان» و «عسیر» در جنوب عربستان سعودی نیز با موشک‌های بالستیک هدف گرفته شد.

پربیننده ترین خبرها