وحشت آمریکا از حملات موشکی یمن به امارات

وحشت آمریکا از حملات موشکی یمن به امارات
شنبه 9 بهمن 1400 - 17:08

کارشناسان می گویند به دنبال عملیات های موشکی تلافی جویانه یمن علیه امارات، احتمال دارد آمریکا به‌زودی شهروندانش را در این کشور از طریق پل هوایی خارج کند. علت این کار نیز بی توجهی امارات به تهدیدهای امنیتی یمنی ها است.

العالم-نظرکده

روزنامه نگاران یمنی معتقدند که تلاش امارات برای آرام کردن فضای رسانه ای اقدامی تبلیغاتی برای آرام کردن فضای نظامی و سیاسی با یمن است، در حالی که مردم یمن تا زمانی که اقدام عملی صورت نگیرد فریب مانورهای رسانه ای امارات را نخواهند خورد.

به گفته این روزنامه نگاران، تلاش های رسانه ای امارات حامل این پیام برای یمنی ها است که "ما دست از شما برمی‌داریم"، و این بدان معناست که پیام یمن با قدرت به رسانه های امارات رسیده است.

روزنامه نگاران تاکید می کنند که پیام ارتش و کمیته های مردمی در عملیات موشکی "طوفان یمن 1" این است که "امنیت شما امنیت ما است. تا وقتی در یمن مشغول ماجراجویی هستید گمان نکنید که از حملات ما در امان خواهید بود".

روزنامه نگاران یمنی اظهار می دارند: این پیام واضحی بود که سید الحوثی مقام ارشد یمن از پنج سال پیش بر زبان آورده و در سال 2017 نیز آن را تکرار کرد. امارات برای شرکت ها و دولت هایی که با آن کار می کنند امن نخواهد بود و آنها تا زمانی که امارات در جنگ با یمن حضور دارد باید مراقب باشند. امارات پیش از این دو بار اعلام کرده بود که از یمن خارج شده تا خود را از شر این حملات در امان نگهدارد، اما اکنون که دوباره برگشته، باید عواقب آن را متحمل می شد.

کارشناسان مسائل نظامی تاکید می کنند که بمباران مردم بی گناه یمن بخشی از تلاش اخیر امارات برای بهبود وضعیت خروج ائتلاف متجاوز از یمن و تحمیل شروط خود در این باره بود.

کارشناسان می گویند، آنچه که اکنون در یمن اتفاق می افتد، صرفا اعلام شکستی بزرگ از سوی متجاوزان است.

به باور کارشناسان نظامی، اکنون روشن است که در یمن هیچ راه حل نظامی وجود ندارد و آمریکایی ها نیز با وجود دست داشتن در جنایت های شنیع در حق مردم یمن، این مسئله را تایید می کنند.

این کارشناسان تاکید می کنند که تنش وحشیانه و حمله به افراد بی گناه در یمن تلاشی برای بهبود وضعیت خروج از یمن است، زیرا اکنون برای همگان روشن شده که هیچ راه حل نظامی در یمن برای نیروهای ائتلاف متجاوز باقی نمانده است.

پس از گذشت هفت سال از جنگ یمن، اکنون همه می دانند که ارتش و کمیته های مردمی کنترل میدان را بدست گرفته و ضربه های مهلکی به ائتلاف متجاوز وارد می کنند.

پژوهشگران سیاسی پیش بینی می کنند که واشنگتن به خاطر توان نیروهایی یمنی در انجام حملات موشکی تلافی جویانه، به بزودی شهروندان خود را از طریق پل هوایی از امارات خارج خواهد کرد.

پژوهشگران ضمن اشاره به هشدار واشنگتن به شهروندان خود درخصوص سفر به امارات، خاطرنشان می کنند که به دنبال این هشدار قطعا دستور خروج هرچه سریع تر از امارات نیز صادر خواهد شد چرا که شهروندان آمریکایی زیادی در این کشور اقامت دارند.

پژوهشگران سیاسی ضمن تاکید بر وجود حدود 3000 افسر و سرباز در پایگاه الظفره، پیش بینی می کنند که این نیروها نیز از امارات خارج شوند.

آنان می گویند که آمریکایی ها و اسرائیلی ها تهدیدات امنیتی را جدی می گیرند اما امارات و عربستان هنوز تهدیدهای یمن را درک نکرده و راه اشتباه را در پیش گرفته اند.

پژوهشگران تاکید می کنند که هرکس خواهان صلح است باید ابتدا آن را در یمن مهیا کند. معادله اکنون روشن است و آن این که امنیت امارات و عربستان ارتباط مستقیمی با امنیت یمن دارد. آنها باید بجای دریوزگی امنیت از کشورهای دیگر، دست از تجاوز به یمن بردارند.

پربیننده ترین خبرها