سفر ۲ هیئت فلسطینی به الجزایر

سفر ۲ هیئت فلسطینی به الجزایر
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 12:32

اعضای دو هیئت فلسطینی از "جبهه مردمی آزادسازی فلسطین" و "جنبش جهاد اسلامی" به منظور رایزنی در خصوص آشتی ملی وارد الجزایر شدند.

العالم - آفریقا

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای دو هیئت "جبهه مردمی آزادسازی فلسطین" و "جنبش جهاد اسلامی" بنا به درخواست رسمی الجزایر و با هدف رایزنی در خصوص آشتی ملی و راه‌های پایان دادن به اختلافات و دودستگی فلسطینی وارد این کشور شدند.

"جبهه مردمی آزادسازی فلسطین" با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اعضای هیئت جبهه مردمی عصر شنبه بنا به درخواست الجزایر وارد پایتخت این کشور شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است، در جریان این دیدار جبهه مردمی رویکرد خود را در خصوص پایان دادن به اختلافات و بازگرداندن وحدت ملی ارائه و همچنین ساز و کارهایی را مطرح خواهد کرد که در برداشتن موانع از سر راه دستیابی به توافق سهیم خواهد بود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، انتظار می‌رود اعضای این هیئت امروز (یکشنبه) با رهبری الجزایر دیدار کند.

در همین راستا، داود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، هیئتی از این جنبش به رهبری "محمد الهندی" رئیس اداره سیاسی و بنا به درخواست رسمی ریاست جمهوری الجزایر وارد این کشور شد.

داود شهاب همچنین اعلام کرد، اعضای این هیئت رویکرد این جنبش را در قبال پایان دادن به اختلافات فلسطینی و وحدت میان آنها اعلام خواهند کرد.

وی در ادامه افزود، رویکرد این جنبش بر تداوم طرح مقاومت و توافق بر سر برنامه‌های سیاسی جامع تکیه دارد.

در ششم دسامبر گذشته، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر در جریان کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر ریاست جمهوری، اعلام کرد که کشورش قصد دارد میزبان کنفرانس جامع گروه‌های فلسطینی باشد.

رئیس جمهور الجزایر موعد برگزاری این نشست را اعلام نکرد و تنها به این سخن اکتفا کرد که به زودی برگزار خواهد شد.

فلسطین از سال ۲۰۰۷ از نظر سیاسی و جغرافیایی تقسیم شد، به این شکل که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) کنترل نوار غزه را به دست گرفته و دولت فلسطین که جنبش فتح به ریاست محمود عباس آن را تشکیل داده بود، کنترل کرانه باختری را به دست گرفت.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها