تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه در راه است

تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه در راه است
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 12:22

روزنامه تایمز به نقل از منابعی در کابینه انگلیس گزارش داد که دولت لندن امروز (دوشنبه) بسته تحریمی جدیدی علیه روسیه ارائه خواهد داد که احتمالا روی دارایی شرکت‌های انرژی روسیه تاثیر می‌گذارد.

العالم - اروپا
در گزارش روزنامه انگلیسی تایمز آمده است: براساس برنامه‌هایی که قانونگذاران انگلیسی امروز رونمایی می‌کنند، دولت توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت سفر علیه افراد و عواملی که "اهمیت استراتژیک" برای دولت روسیه دارند، اعمال خواهد کرد. این اقدامات پیش از سفر منطقه‌ای بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که انتظار می‌رود بر حمایت از اوکراین تاکید کرده و دوباره از ولادیمیر پوتین بخواهد که از درگیری خودداری کند، انجام خواهد شد.

در ماه‌های اخیر، اظهاراتی در غرب و همچنین در کی‌یف درباره احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین مطرح شده است. کرملین بارها این "ادعاهای بی‌اساس" را رد کرده و هدف از انتشار آنها را "تشدید تنش‌ها" نامیده است.

همچنین رهبران کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفتند که در آستانه تایید "مادر همه تحریم‌ها" علیه ولادیمیر پوتین هستند و هشدار دادند که هیچ مماشاتی وجود نخواهد داشت زیرا رئیس جمهوری روسیه به حمله به اوکراین فکر می‌کند. سناتور باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و جیمز ریش، جمهوریخواه ارشد این کمیته امید دارند که کار روی این لایحه پیشرفت داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها