انگلیس تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع می‌کند

انگلیس تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع می‌کند
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 14:05

وزیر خارجه انگلیس خبر داد که لندن طی روزهای آینده تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع می‌کند.

العالم - اروپا

دولت انگلیس در هفته‌های اخیر مدعی شده است که مسکو در حال برنامه‌ریزی حمله به اوکراین است و حتی در صدد است یک فرد حامی روس را در اوکراین به قدرت برساند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز (یکشنبه) تصریح کرد که دولت این کشور حجم تحریم‌ها علیه روسیه را طی چند روز آینده تشدید خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «قانون به ما این اجازه را می‌دهد که طیف گسترده‌تری از اهداف را مورد هدف قرار دهیم بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند فکر کند که در مقابل تحریم‌ها مصون است».

وزیر خارجه انگلیس در ادامه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را هدف اتهام‌زنی‌های خود قرار داد و گفت: «هیچ جایی برای الیگارشی‌های پوتین و شرکت‌های روسی که در حمایت از دولت روسیه دخیل هستند» وجود نخواهد داشت.

** تراس:قانون اجازه می‌دهد طیف گسترده‌تری از اهداف را مورد هدف قرار دهیم و هیچ‌کس نباید فکر کند در مقابل تحریم مصون است.

سانه‌های انگلیسی اوایل امروز (یکشنبه) گزارش کردند که مقام‌های انگلیسی در حال بررسی گزینه قطع دسترسی روسیه به سامانه بین بانکی سوئیفت و اعمال تحریم‌ علیه خط لوله «نورد استریم 2» در بحبوحه تشدید تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین هستند.

تنش ها بین مسکو و لندن در چند هفته گذشته افزایش یافته است و وزارت خارجه بریتانیا مدعی شده است که روسیه در حال برنامه ریزی برای «تشکیل یک دولت دست نشانده در کی‌یف» است و لندن حتی «یوهان مورایف» نماینده سابق اوکراین را به عنوان رهبر بالقوه دولت «طرفدار روسیه» نامید و این در حالی است که او از سال ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های روسیه بوده است.

حجم اتهام‌زنی‌های غرب و تلاش آن‌ها برای اعمال فشار به روسه تا آنجایی بوده است که وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است که گمانه زنی‌ها درباره «تجاوز روسیه» بهانه ای برای استقرار نیروهای ناتو بیشتر در نزدیکی خاک این کشور است.

** مقام‌های انگلیسی در حال بررسی گزینه قطع دسترسی روسیه به سامانه بین بانکی سوئیفت و اعمال تحریم‌ علیه خط لوله «نورد استریم 2» هستند.

اظهارات تراس در حالی مطرح شده است که اوایل امروز، دفتر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که بریتانیا در حال بررسی افزایش حمایت نظامی خود از متحدان ناتو است و احتمالاً نیروهای مستقر در استونی را دو برابر می‌کند.

دولت بریتانیا مدعی است که پیشنهاد افزایش حمایت‌های نظامی از ناتو، «در مواجهه با افزایش تهاجمات روسیه» صورت می‌گیرد و در همین راستا احتمالاَ بخش دفاعی ناتو تقویت می‌شود و «حمایت بریتانیا از شرکای شمال اروپا و بالتیک تقویت خواهد شد».

غرب در ماههای اخیر، روسیه را به تجمع نیرو در نزدیکی مرز اوکراین و آماده‌سازی برای حمله به اوکراین متهم کرده است که مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است و تأکید دارد که فعالیت‌ نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه تهدیدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود و همچنین گفته است که حق جابجایی نیروهای نظامی روس در درون قلمرو این کشور را جزء حقوق خود می‌داند.

یش از این، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس طی اظهارات ۲۶ ژانویه (ششم بهمن ماه) اعلام کرد که دولت این کشور در تدارک برای ارائه یک طرح جدید طی روزهای آینده به منظور تشدید و تقویت کردن تحریم‌ها علیه روسیه است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها