حملات موشکی نیروهای یمن؛ آیا امارات میهمان جنایتکارش را به "الظفره" فراری داد؟!

حملات موشکی نیروهای یمن؛ آیا امارات میهمان جنایتکارش را به
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 12:28

به نظر می‌رسد امارات با پهن کردن فرش قرمز برای "اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم صهیونیستی و قاتل کودکان فلسطینی، احساسات اعراب و مسلمانان را خدشه‌دار کرده است. با این حال، این میزبان به دنبال پناهگاهی امن برای مهمان جنایتکار خود جهت محفوظ ماندن از حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها است و بعید نیست که او را به پایگاه "الظفره" منتقل کرده که سربازان آمریکایی نیز برای در امان ماندن از این حملات، در آنجا پناه گرفته‌اند.

العالم- کشکول

امارات پوشش اخبار مربوط به حملات نیروهای مسلح یمن و به‌ویژه تهدیدشان علیه شهروندان و اتباع خارجی در این کشور و همچنین عکسبرداری یا فیلمبرداری از این حملات و انتشار آنها در شبکه‌های اجتماعی را ممنوع کرده است. لذا برای اطلاع از جزئیات آنچه اتفاق افتاده، باید منتظر بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره حملات گسترده‌ای باشیم که بامداد امروز (دوشنبه) علیه عمق امارات انجام شد.

طبق گزارش روزنامه عبری‌زبان "یدیعوت آحارونوت"، ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که در نتیجه این حمله یمنی‌ها، پروازها در فرودگاه ابوظبی متوقف و ترددها مختل شد و سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) از هرتزوگ خواسته است که فوری امارات را ترک کند.

همزمان شدن این حمله یمنی‌ها به امارات با سفر رئیس رژیم اشغالگر به ابوظبی یک پیام کاملا واضح دارد؛ تل‌آویو مستقیما در جنگ علیه یمن مشارکت دارد، همچنانکه آمریکا نیز حضوری مستقیم در این تجاوز دارد و یمنی‌ها نیز با هدف قرار دادن پایگاه هوایی آمریکا( الظفره) پیامی قاطع را به واشنگتن ارسال کردند.

زمانی‌که یمنی‌ها امارات را در صورت عدم خروجش از یمن، ناامن خواهند کرد؛ این هشدار فقط تهدید نیست بلکه آنها به مرحله اجرا منتقل شده‌اند و این واقعیت را عربستان سعودی خود درک کرده است و به نظر می‌رسد امارات نیز آن را به شکلی قوی‌تر و شدیدتر دریافت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها