هشدار درباره تلاش تل‌آویو برای نابودی امکان تشکیل دولت فلسطین

هشدار درباره تلاش تل‌آویو برای نابودی امکان تشکیل دولت فلسطین
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 18:24

نخست‌ وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پیآمدهای مواضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص مخالفت با تشکیل دولت فلسطین هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه تأکید کرد که مواضع «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی افراطی، مردود و تشویق به خشونت است.

اشتیه در آغاز نشست هفتگی دولت در شهر رام‌الله تأکید کرد که این مواضع بِنت حجم افراطی‌گری و مواضع کابینه رژیم اشغالگر در مخالفت با صلح و مذاکرات سیاسی با فلسطینیان و نادیده گرفتن توافقنامه‌های امضا شده با فلسطینیان را نشان می‌دهد و گفته‌های ما را مبنی بر اینکه در طرف اسرائیلی هیچ شریک صلحی وجود ندارد، ثابت می‌کند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، اشتیه با اشاره به اینکه کابینه نفتالی بنت به صورت هدفمند برای نابودی امکان تشکیل دولت فلسطین تلاش می‌کند، از آمریکا و کشورها عضو اتحادیه اروپا خواست تا سریعا برای متوقف کردن طرح‌های اسرائیلی که در حال بلعیدن اراضی بیشتر در شهر قدس اشغالی و قطع روابط بین شمال کرانه باختری و جنوب آن است، اقدام کنند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین سیاست تخریب منازل و کوچ اجباری که رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در حال پیاده کردن آن است، محکوم کرد و افزود که ماه آینده شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) نشستی را برای بررسی راهکارهای مقابله با چالش‌های شهرک‌سازی و تجاوزات علیه ملت فلسطین، برگزار خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها