حماس: با وجود اشغالگری، صلح اقتصادی با اسرائیل را نمی‌پذیریم

حماس: با وجود اشغالگری، صلح اقتصادی با اسرائیل را نمی‌پذیریم
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 18:31

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که تا زمان پایان یافتن اشغالگری، جنگ با این رژیم ادامه خواهد داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

«سهیل الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خبر تداوم آتش‌بس با رژیم صهیونیستی در ازای دریافت امتیاز را رد کرد.

الهندی به روزنامه الایام گفت: «جنبش [حماس] نمی‌تواند در ازای تسهیلات موهوم، تداوم اشغالگری را بپذیرد... جنگ با دشمن ادامه دارد و تأکید کرد که این جنگ زمانی متوقف خواهد شد که رژیم صهیونیستی به اشغالگری اراضی فلسطین پایان دهد.

این مسئول حماس ادامه داد: «اسرائیل همچنان در حال فریبکاری و وقت‌کشی در تمامی پرونده‌های موجود است و برای پیشرفت در هیچ کدام از آنها، هیچ قصدی ندارد». الهندی همچنین تأکید کرد، تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، حماس هیچ طرح، معامله یا صلح اقتصادی را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به تلاش حماس برای کاهش مشکلات شهروندان فلسطینی، خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شعله‌ور شدن منطقه، باید مطالبات مقاومت را بپذیرد و محاصره را بردارد، وگرنه، اوضاع در هر لحظه، به هم خواهد ریخت. این مسئول حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که شکست یا کاهش محاصره، شاید از میزان تنش بکاهد، ولی به جنگ با این رژیم پایان نخواهد داد.

برخی از منابع خبری عبری به نقل از منابع مصری مدعی شده بودند که هیأت مصری که اخیرا به غزه سفر کرده بود، پیامهایی از سوی صهیونیستها به حماس انتقال داده است. بنا به ادعای این منابع، یکی از این پیامها این بود که رژیم صهیونیستی بدون دریافت تضمین آتش‌بس، با بازسازی نوار غزه موافقت نخواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها