وزیر خارجه الجزایر:

نسبت به تحقق آشتی ملی میان فلسطینیان خوشبین هستیم

نسبت به تحقق آشتی ملی میان فلسطینیان خوشبین هستیم
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 08:57

وزیر خارجه الجزایر در سخنانی تأکید کرد که کشورش نسبت به تحقق آشتی ملی میان گروه های مختلف فلسطینی خوشبین است.

العالم - افریقا - جهان اسلام فلسطین اشغالی

به نقل از فلسطین الیوم، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر با «احمد الناصر» همتای کویتی خود دیدار کرد. وی پس از این دیدار در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک تصریح کرد که مأموریت تحقق آشتی ملی فلسطین آغاز شده است و الجزایر تجربه زیادی در زمینه وحدت‌بخشی به گروه‌های فلسطینی دارد.

بر اساس این گزارش، لعمامره تاکید کرد که کشورش به دنبال این است که طرف فلسطینی در اجلاس آینده سران عرب در الجزایر که قرار است اواخر سال جاری برگزار شود، به نمایندگی از تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی سخن بگوید.

الجزایر به دعوت رئیس جمهور این کشور میزبان گروه‌های فلسطینی است و هیئت‌هایی از گروه‌های فلسطینی به منظور دیدار با مقامات الجزایری و پیشبرد پرونده آشتی ملی از هفته‌ها پیش به این کشور سفر کرده‌اند.

در همین راستا، محمد الهندی عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که هیئت جهاد اسلامی با برادران الجزایری دیدارهای مهمی داشته است که در این دیدارها بر وحدت فلسطین تاکید شده است.

وی اعلام کرد: هیئت جهاد به مقامات الجزایری ضرورت بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان یک مرجع ملی برای همه مردم فلسطین در داخل و خارج کشور که مرکز اصلی احیای وحدت ملی است را یادآور شده است. الهندی تاکید کرد: هیئت جهاد اسلامی روز سه شنبه نشست‌ها را در الجزایر به پایان خواهد رساند.

فارس

پربیننده ترین خبرها