حماس: در پی مصالحه گروه‌های فلسطینی و مقابله با عادی‌سازی هستیم

حماس: در پی مصالحه گروه‌های فلسطینی و مقابله با عادی‌سازی هستیم
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 16:22

رئیس بخش سیاسی جنبش حماس گفت که این جنبش از اظهارات وزیر خارجه الجزایر درباره مصالحه بین گروههای فلسطینی استقبال، و از نقش الجزایر در این زمینه حمایت می‌کنیم.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش حماس امروز سه‌شنبه تأکید کرد که در راستای مصالحه بین گروههای فلسطینی تلاش خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «سامی ابوزهری» رئیس بخش سیاسی جنبش حماس گزارش داد: «از اظهارات رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزایر درباره مصالحه بین گروههای فلسطینی استقبال می‌کنیم... و از نقش الجزایر حمایت می‌کنیم».

وی تأکید کرد که حماس درباره حل اختلاف بین گروههای فلسطینی و مقابله با عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی در منطقه، از الجزایر حمایت می‌کند. لعمامره روز گذشته گفته بود که روند مصالحه بین گروههای فلسطینی آغاز شده است.

این مسئول حماس پیش از این نیز گفته بود که «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر، بهترین زمان را برای اعلام طرح نشست گروههای فلسطینی انتخاب کرده و الجزایر نیز برای بازپسگیری نقش خود، اقدامات زیادی انجام داده است.

وی ضمن انتقاد از شتاب کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و معاهدات امنیتی و نظامی با این رژیم، تأکید کرد، الجزایر گفته است که تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا جایگاه مسئله فلسطین باز پس گرفته شود.

وزیر خارجه الجزایر گفته بود که درباره مصالحه بین گروههای فلسطینی خوش‌بین است، هر چند که این، آغاز مسیر است. وی تأکید کرد که «هدف از تلاشهای ما این است که طرف فلسطینی که اجلاس سران شرکت دارد، به نیابت از همه گروهها سخن بگویند».

پربیننده ترین خبرها