رزمایش "محرمانه " حمله به ایران.. افشاگری "اسرائیل".. چرا؟!!

رزمایش
پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 15:31

"شرکت عمومی پخش‌ همگانی رژیم صهیونیستی" فاش کرد که ارتش این رژیم دو هفته قبل رزمایش محرمانه ای را با موضوع شبیه سازی حمله به ایران با استفاده از ده ها جنگنده و با حضور یک افسر ارشد آمریکایی اجرا کرده است. این رزمایش در چند بخش و سناریو اجرا شد از جمله سوخت گیری هوایی، حمله به اهداف دوربرد و رهگیری موشک های زمین به هوا.

العالم - کشکول

در بخشی از گزارش این شرکت آمده است که این رژیم در "حرکتی بی سابقه" به یک افسر آمریکایی اجازه داده است که به عنوان ناظر در این رزمایش "عملیاتی و محرمانه" حضور یابد.

این گزارش با مجموعه از جملات تهدید آمیز نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراه بوده است؛ در این گزارش به نقل از بنت آمده است: "ما مذاکرات هسته ای وین را دنبال می کنیم و امیدواریم که این مذاکرات به توافق نینجامد .. نه به این خاطر که هر نوع توافقی در این مذاکرات دستان ما را می بندد.. چه توافقی حاصل نشود یا خیر، استراتژی اسرائیل همان است که بود.. در هر دو حالت، جنگ ما ادامه دارد".

کاملا روشن است که انتشار خبر رزمایش به اصطلاح "عملیاتی و محرمانه" و "شرکت افسر آمریکایی" برای اولین بار در چنین رزمایشی کلا یک نمایش مسخره است که فقط به جای این که مایه و وحشت شود، حس حقارت این رژیم را نشان می دهد.

اولا این چطور "محرمانه ای" است که شرکت پخش همگانی رژیم صهیونیستی خبر آن را با همه جزئیات منتشر می کند؟!! مخصوصا که این رژیم حتی کوچکترین و بی اهمیت ترین مسائل امنیتی و نظامی را کاملا سری و محرمانه نگه می دارد؟.

دوم اینکه توصیف حضور یک افسر آمریکایی در این رزمایش به "اقدام بی سابقه"، تمسخرآمیز است زیرا این رژیم در طول تاریخ پر از جنایت خود، بدون تحریک یا تأیید یا حمایت یا هماهنگی با آمریکا دست به هیچ جنایت و تجاوزی نزده است. تنها هدف این رژیم از این شوخی مسخره این است که وانمود کند که آمریکا هم در هر نوع حمله این رژیم به ایران سهیم خواهد بود.

و دست آخر اینکه همه سران این رژیم از جمله بنت می دانند که کشورهای غربی از جمله آمریکا از سر ناچاری و اجبار پای میز مذاکرات وین نشسته اند نه به خاطر صلح دوستی و دیپلماسی. این کشور جز دیپلماسی راه دیگری برای تعامل با ایران ندارند. این کشورها اگر چاره دیگری داشتند و می توانستد برنامه هسته ای ایران را ظرف چند ساعت نابود کنند، هرگز سالها وقت صرف مذاکره نمی کردند. ایران هرگز در مقابل غرب سر فرود نمی آورد لذا "اسرائیل" چاره ای جز خیالبافی ندارد.

پربیننده ترین خبرها