پاپ فرانسیس:‌ به جنگ‌ها عادت کرده‌ایم و این یک واقعیت تلخ است

پاپ فرانسیس:‌ به جنگ‌ها عادت کرده‌ایم و این یک واقعیت تلخ است
دوشنبه 18 بهمن 1400 - 11:03

رهبر کاتولیک‌های جهان در مصاحبه‌ای، ریختن پلاستیک در آبراه‌ها را "جرم" دانست و گفت اگر بشریت می‌خواهد کره زمین را برای نسل‌های بعدی حفظ کند باید به این کار خاتمه دهد. او همچنین بار دیگر جنگ‌ها را محکوم کرد.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مصاحبه‌ای یک ساعته با شبکه سه تلویزیون دولتی ایتالیا (RAI) همچنین برخی از موضوعات کلیدی دوره پاپی خود را بازگو، تخصیص بودجه کلان برای تسلیحات را محکوم، از حقوق مهاجران دفاع و سخت‌گیری ایدئولوژیکی توسط محافظه‌کاران در کلیسا را محکوم کرد. ‌

فرانسیس که دفاع از محیط زیست را اساس دوره پاپی خود تعیین کرده، این مساله را که چطور ماهیگیران شکایت‌های خود را نزد وی می‌برند و تاکید دارند که چندین تُن پلاستیک در دریای آدریاتیک پیدا کرده‌اند، بازگو کرد. دفعه بعد که پاپ فرانسیس با این ماهیگیران ملاقات کرده، آنها اعلام کردند که دو برابر میزان قبلی پلاستیک پیدا کرده‌اند و برای کمک به پاکسازی آنها مقداری از این زباله‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند.

پاپ فرانسیس گفت:‌ ریختن پلاستیک در این دریا جرم است. این کار تنوع زیستی، زمین و همه‌چیز را نابود می‌کند.

وی افزود:‌ مراقبت از مخلوقات، روند آموزشی است که همه ما باید در آن شرکت کنیم.

پاپ فرانسیس در بخش دیگری از سخنانش درباره جنگ گفت: در این باره فکر کنید. اگر مجبور می‌شدیم ساخت تسلیحات را برای یک سال متوقف کنیم، می‌توانستیم هزینه غذا و آموزش کل جهان را تامین کنیم. ما به جنگ‌ها عادت کرده‌ایم. این تلخ است اما واقعیت دارد.

پاپ فرانسیس به منبع آماری که از آن نقل قول کرد، اشاره‌ای نکرد اما در گذشته خواستار ممنوعیت کامل تسلیحات اتمی شده بود و تاکید دارد که حتی داشتن این نوع تسلیحات به منظور بازدارندگی، غیر اخلاقی است.

وی همچین خواستار تخصیص بودجه مربوط به تسلیحات برای کمک به نیازمندان و انجام تحقیقات برای جلوگیری از پاندمی‌های آتی شد.

پاپ فرانسیس بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست تا مهاجرانی را که از شمال آفریقا وارد ایتالیا و اسپانیا می‌شوند در تمامی کشورهای این بلوک پخش کند تا تنها به چند کشور اندک فشار اجتماعی وارد نشود.

انتهای پیام

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها