اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا در پی تداوم اعتراضات به الزام واکسیناسیون کرونا

اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا در پی تداوم اعتراضات به الزام واکسیناسیون کرونا
دوشنبه 18 بهمن 1400 - 18:13

اعتراض کامیون‌داران به الزام واکسیناسیون کرونا، پایتخت کانادا را به وضعیت اضطراری کشاند.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تجمع کامیون‌داران با کامیون‌هایشان در سطح شهر اتاوا، پایتخت کانادا در اعتراض به الزام تزریق واکسن کرونا برای عبور از مرز ایالات متحده و کانادا، شهردار این شهر «وضعیت اضطراری» اعلام کرد.
جیم واتسون تجمع رانندگان کامیون را «کاملا خارج از کنترل» دانست و کامیون‌داران را افرادی «بی‌احساس» خواند که با «به صدا درآوردن بوق و آژیر، آتش‌بازی و تبدیل تجمعات خود به مهمانی» موجب «خطر و تهدید جدی برای ایمنی و امنیت شهروندان» شده‌اند.
کامیون‌داران معترض برای اولین بار در ۹ بهمن به پایتخت رسیدند و کامیون‌های خود را در خیابان‌های شهر پارک کردند و با برپایی چادرهایی موجب فلج شدن پایتخت و ناراحتی فزاینده ساکنان این شهر شدند.
صدای ممتد بوق کامیون‌ها، اختلال در تردد شهروندان و توهین‌های کامیون‌داران موجب اعتراض ساکنان محلی شده است، با این حال کامیون‌داران معترض به لزوم تزریق واکسن و حامیان آن‌ها می‌گویند که اعتراض‌های آن‌ها تا رفع کامل محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ هم‌چنان ادامه پیدا خواهد کرد.
در همین حال، پلیس اتاوا به شهروندان هشدار داده که در صورت کمک‌های غذایی به معترضان بازداشت خواهند شد و از تقویت نیروهای پلیس این شهر با پیوستن ۲۵۰ پلیس سواره سلطنتی کانادا خبر داده است.
تظاهرات مشابه دیگری با ابعاد کوچکتر در شهرهای تورنتو، کبک سیتی و وینیپگ برگزار شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها