جنایت نژادپرستانه جدید صهیونیست‌ها؛

کنست از دور هم بودن فلسطینی‌ها جلوگیری می کند

کنست از دور هم بودن فلسطینی‌ها جلوگیری می کند
سه شنبه 19 بهمن 1400 - 09:08

مجمع عمومی کنست رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در اولین قرائت دو لایحه موسوم به «قانون شهروندی» را تصویب کرد که دور هم بودن خانواده‌ها را برای فلسطینی‌‎ها ممنوع می‌کند و اين در پی همکاری‌های بی‌سابقه بین ائتلاف و اپوزیسیون بود.

العالم - فلسطين

آیلت شاكيد، وزیر رژیم صهیونیستی این اقدام را «پیروزی صهیونیسم» توصیف کرد.

بر اساس گزارش وب سایت (عربی 48) به قانون ائتلاف که شاکيد پیشنهاد کرده بود، 44 نماینده مجلس رای دادند، در حالی که نمایندگان لیست مشترک با آن مخالفت کردند و بلوک پارلمانی میرتس و متحد (شرکای ائتلاف) در رای گیری غایب بودند.

از سوی دیگر، 72 نماینده کنست به قانون اپوزیسیون که سیمحا روتما نماینده کنست پیشنهاد داده بود رای مثبت و 37 نفر رای منفی دادند، اين بر اساس توافقی بود که بین جناح راست در ائتلاف و اپوزیسیون منعقد شده بود.

احزاب راست در ائتلاف و اپوزیسیون توافقنامه ای را امضا کرده بودند تا اطمینان حاصل شود که هر یک از آنها از لایحه طرف مقابل حمایت می کنند تا از دور هم بودن مجدد خانواده جلوگیری شود.

از سوی دیگر، نمایندگان کنست از "ميرتس" و "متحد" در رای گیری درباره قانون ائتلاف غایب بودند تا از سقوط دولت، علیرغم تعهدات دو حزب در این زمینه و عدم تفاهم با شاکيد، جلوگیری شود. .

پس از اینکه لیست مشترک رای به قانون ائتلاف را با رای عدم اعتماد به دولت منتقل کرد، احزاب راست در اپوزیسیون از رای دادن خودداری کردند و اين چیزی بود که بر سر آن با احزاب راست در ائتلاف یعنی "یمینا"، "تیکوا هاداشا" و "اسرائیل بیتنو" توافق كرده بودند.

کنست در 31 ژوئیه 2003 قانون موسوم به "تابعیت و ورود به اسرائیل" (به عنوان یک دستور موقت) را تصویب کرد و از آن زمان تا کنون هر سال تمدید أن ادامه دارد و آخرین بار در جولای 2021 تلاش برای تمدید آثار این قانون با موفقیت همراه نبود.

پربیننده ترین خبرها