تخریب یک دانشگاه در شرق سوریه توسط اشغالگران آمریکایی

تخریب یک دانشگاه در شرق سوریه توسط اشغالگران آمریکایی
سه شنبه 19 بهمن 1400 - 13:34

"طه الخلیفه " رئیس دانشکده الفرات سوریه تاکید کرد اقدامات تروریستی و تخریب ساختمان های دانشگاه شهر الحسکه از سوی اشغالگران امریکایی و شبه نظامیان قسد ، برای فرایند آموزشی خطرناک و تهدیدی برای آینده هزاران دانشجویان است.

العالم-سوريه

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر دانشگاه شهر دیرالزور درباره جنایت های شبه نظامیان قسد و اشغالگران امریکایی در قبال سازمان های آموزشی و خرابکاری برنامه ریزی شده دانشکده های الحسکه گفت: برخی ساختمان های دانشگاه الفرات الحسکه ، ساختمان مؤسسه فنی مهندسی و همچنین ساختمان اداری شعبه دانشگاه نزدیک به زندان الثانویه الصناعیه عبارت از دو بلوک ساختمانی کاملا تخریب شد .

الخلیفه اشاره کرد : اخیراً تیمی برای بازیابی پرونده ها و سوابق دستی دانشجویان به دانشکده های ویران ، اعزام شد، اما شبه نظامیان «قسد» مانع از این کار شدند.

الخلیفه خاطرنشان کرد: ارزش تجهیزات علمی و آزمایشگاهی ساختمان دانشکده مهندسی توسط شبه نظامیان «قسد»، ده ها میلیارد لیر پوند تخمین زده شده است..

شبه نظامیان «قسد» دیروز، دانشکده کشاورزی واقع در حومه محله الکلاسه واقع در غرب الحسکه را بسته و از ورود یا نزدیک شدن کادر آموزشی و اداری به آن و همچنین ورود دانشجویان برای امتحانات، در اوج نارضایتی شدید آنان جلوگیری کردند.

پربیننده ترین خبرها