پول‌پاشی امارات برای بر هم زدن وضعیت استان شرقی یمن

پول‌پاشی امارات برای بر هم زدن وضعیت استان شرقی یمن
سه شنبه 19 بهمن 1400 - 10:28

منابع آگاه اعلام کردند، امارات چندین میلیون درهم تحویل یکی از مهره‌های خود داده تا تجربه اشغال جزیره «سقطری» را در «المهره» یمن تکرار کند.

العالم - امارت - یمن

منابع مطلع در استان «المهره» (شرق یمن) اعلام کردند که امارات یک اتاق عملیات در جزیره «سقطری» با هدف انفجار وضعیت در استان مرزی «المهره» هم مرز با عُمان ایجاد کرده است.

به گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، افسران اماراتی تیمی را برای کنار زدن «محمد علی یاسر» استاندار وابسته به دولت مستعفی یمن در المهره به دور از درگیری‌های نظامی مدیریت می‌کنند.

منابع آگاه افزودند، امارات از «عبدالله عیسی بن عفرار» از سران شورای انتقالی جنوب (المجلس الانتقالی الجنوبی) که چند روز است از ابوظبی وارد سقطری شده، استفاده می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده، ابوظبی ۱۰ میلیون درهم تحویل بن عفرار داده تا علیه استاندار المهره دست به تحریک بزند و تجربه تسلط نیروهای شورای انتقالی بر جزیره سقطری در ژوئن ۲۰۲۰ را تکرار کند. تیم اماراتی در یمن با هماهنگی «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن که متهم به اجرای دستورکارهای امارات در یمن است، کار می‌کند.

بر اساس این گزارش، امارات به برخی از شخصیت‌های محلی در المهره که اخیرا بیانیه‌هایی علیه اشغالگری صادر کرده‌اند پول داده و آنها را راضی کرده است.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که رهبری کمیته تحصن مخالف با حضور خارجی در المهره به ریاست «علی سالم الحریزی» در ژانویه گذشته تحرکات امارتی-سعودی برای تسلط بر شهر «الغیضه» مرکز استان المهره را ناکام گذاشت.

شیخ الحریزی ماه گذشته به شبه‌نظامیان وابسته به امارات هشدار داد که با آتش بازی نکنند زیرا قبایل المهره برای مقابله با هر اقدام نظامی آماده‌اند.

اهالی المهره تا کنون بارها با برگزاری تظاهرات به حضور نیروهای بیگانه در این استان اعتراض کرده‌اند و خواستار خروج آنها شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها