پایان دور سوم نشست کمیته مشترک پیگیری ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

پایان دور سوم نشست کمیته مشترک پیگیری ترور شهیدان سلیمانی و المهندس
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 16:47

منابع رسانه‌‌ای عراق از پایان دور سوم نشست کمیته مشترک عراقی - ایران مسئول پیگیری قضایی ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در بغداد خبر دادند.

العالم _ ایران / سیاسی

امروز (چهارشنبه، ۹ فوریه)، سومین نشست کمیته مشترک قضایی عراق و ایران در خصوص بررسی جنایت ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس به پایان رسید.

بر اساس بیانیه این کمیته، این نشست با تاکید بر لزوم ادامه جلسات مشترک و تبادل اسناد و مدارک در راستای رسیدگی به پرونده برای کشف عاملان واقعی خاتمه یافت.

«کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه دو روز پیش اعلام کرده بود که دور سوم نشست کمیته تحقیق مشترک رسیدگی به اقدام جنایتکاران ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان از روز سه‌شنبه (8 فوریه جاری) در بغداد برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: «دور سوم نشست کمیته تحقیق مشترک ایران و عراق در رسیدگی به اقدام جنایتکاران ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان از روز سه‌شنبه به مدت دو روز در بغداد برگزار می‌شود».

نشست اول این کمیته مشترک قضایی عراقی - ایرانی در نوامبر گذشته در بغداد و نشست دوم در دسامبر گذشته در تهران برگزار شد و طی آن بیانیه مشترکی بین طرفین به امضا رسید و طرفین تصمیم گرفتند که تمامی اقدامات قضایی و قانونی لازم را برای تعقیب و مجازات عاملان و عناصری که در جنایت ترور این دو شهید دست داشتند، انجام دهند.

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ (سوم ژانویه 2020)، طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

پربیننده ترین خبرها