شرط آمریکا برای عقد قرارداد برق بین لبنان و اردن

شرط آمریکا برای عقد قرارداد برق بین لبنان و اردن
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 12:29

میانجی‌گر آمریکایی در روند مذاکرات غیرمستقیم برای ترسیم مرزهای دریایی لبنان اظهار کرد: ما در لحظه پر کردن شکاف‌ها در پرونده ترسیم مرزها برای دستیابی به یک توافق و معامله هستیم.

العالم - آمریکا

به گزارش النشره، آموس هاچستین، فرستاده آمریکا در روند مذاکرات غیرمستقیم برای ترسیم مرزهای دریایی لبنان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: ۱۰ سال بعد از مذاکرات زمان انتقال به یک توافق رسیده است. در طول ۱۰ سال گذشته ما مذاکره کرده‌ایم و طی این مدت دو طرف شروط خود را بهبود ببخشیدند و خواستند جایگاهی بهتر در مذاکرات کسب کنند.

این میانجی‌گر اشاره کرد: آنچه امروز مذاکرات حول آن است دستیابی به یک راه حل و سازش است دستیابی هر دو طرف به صد در صد آنچه می‌خواهند قابل تضمین نیست.

هاچستین افزود: من بسیار خوشبین، امیدوار و مطمئن هستم، موضعی منسجم در لبنان وجود خواهد داشت و موضعی منسجم نیز در اسرائیل که ما می‌توانیم قدمی رو به جلو برداریم.

این میانجی‌گر آمریکایی به بررسی بحران برق لبنان و توافق با مصر اشاره کرد و گفت: ما پیشرفت خوبی در دستیابی به هماهنگی با بانک جهانی و تسهیل تامین خرید گاز داشتیم و امیدوارم ظرف هفته‌های آتی بتوانیم این کار را انجام دهیم.

هاچستین تاکید کرد: تلاش برای پایان محافظت از خط لوله‌ها ادامه دارد و این مساله چندین هفته زمان می‌برد.

او تصریح کرد: تحریم‌های اعمال شده بر سوریه همچنان به قوت خود باقی است و ما به عادی سازی روابط با اسرائیل اعتقادی نداریم؛ اما به منظور دستیابی به گاز مصر، این کشور باید از جایی گاز را منتقل کند که سوریه تنها راه حل است.

هاچستین تاکید کرد: باید چیز موفقیت آمیز و اجرای اصلاحات ضروری را که جدی باشند، مشاهده کنیم بعد از آن می‌توانیم برای تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا قرارداد برق اردن را نیز شامل شود، احتمالا به افزایش مقادیر گاز انتقالی نیز منجر شود.

به گفته این مقام آمریکایی، لبنان باید به منابع طبیعی که از آنها برخوردار است مثل بادها و انرژی خورشیدی توجه داشته باشد؛ ما باید از جایی شروع کنیم و جامعه جهانی بر حمایت از لبنان اجماع دارد؛ اما لبنان نیز باید به خودش کمک کند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها