سرایت اعتراضات کامیونداران کانادایی به فرانسه/ مقابله پاریس با تظاهرات کامیون داران در پایتخت

سرایت اعتراضات کامیونداران کانادایی به فرانسه/ مقابله پاریس با تظاهرات کامیون داران در پایتخت
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 15:43

به دنبال الهام کامیون داران فرانسوی از معترضان درکانادا و برگزاری تظاهرات طی دیروز (چهارشنبه)،پلیس فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد کهاجازه نمی دهد معترضان موسوم به «کاروان آزاد» که در مخالفت با محدودیت های کرونایی شکل گرفته است وارد پاریس پایتخت شوند.

العالم ـ اروپا

حدود ۲۰۰ تظاهرکننده صبح روز چهارشنبه در پارکینگی در شهر نیس فرانسه گردهم آمدند، این تظاهرات با عنوان "کاروان آزادی" که از تظاهرات مشابه در کانادا الهام گرفته شده، علیه محدودیت‌های کرونایی در این کشور برگزار شد.

تظاهرکنندگان اعلام کرده اند قصد دارند تا پاریس و بروکسل که مقرهای اتحادیه اروپا هستند حرکت کنند و خواستار لغو محدودیت‌های کرونایی شوند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که انتظار می رود معترضان بیشتری از شهرهای فرانسه از امروز (پنجشنبه) به سمت پایتخت حرکت کنند.

مقامات پاریس گفته اند که از ورود معترضان به پایتخت در فاصله زمانی ۱۱ تا ۱۴ فوریه (۲۲ تا ۲۵ بهمن) جلوگیری می کنند و علت آن را خطر ایجاد بی نظمی عمومی عنوان کرده اند.

اعتراضاتی که در کانادا به دلیل مخالفت کامیون داران با برنامه واکسیناسیون اجباری کووید شروع شد اکنون به ایالت های مرزی آمریکا و کانادا سرایت کرده است.

اعتراضات دیگری نیز در نیوزیلند و استرالیا شکل گرفته است.

مقامات پاریس هشدار داده اند: کامیون داران ناقض دستور منع اعتراض در پاریس با خطر دوسال حبس، ۴ هزار و ۵۰۰ یورو جریمه نقدی و تعلیق مجوز رانندگی آنها مواجه خواهند شد.

رسانه ها گزارش داده اند دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز با چالش جدیدی ناشی از خطر بروز تظاهرات مشابهی از سوی کامیون داران مخالف محدودیت های کووید-۱۹ مواجه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها