حمایت آمریکا از تجاوزگری آل سعود به یمن/ سالیوان: حمله پهپادی نیروهای یمنی به فرودگاه ابها عربستان تروریستی است

حمایت آمریکا از تجاوزگری آل سعود به یمن/ سالیوان: حمله پهپادی نیروهای یمنی به فرودگاه ابها عربستان تروریستی است
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 21:18

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به حملات متقابل انصارالله یمن در برابر تجاوزهای ائتلاف سعودی گفته که واشنگتن متعهد به حمایت از عربستان سعودی است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش المسیره، به دنبال حملات تلافی جویانه نیروهای یمنی، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی ۱۱ بار شهرستان حرض استان حجه و ۱۶ بار مناطقی در شهرستان‌های باقم و کتاف استان صعده را بمباران کردند.

ارتش و نیروهای مردمی یمن حمله پهپادی امروز به فرودگاه ابها در جنوب عربستان را در پاسخ به حملات متعدد جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته انجام دادند. جنگنده ای ائتلاف سعودی ۳۸ بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را بمباران کردند.

به دنبال حملات تلافی جویانه نیروهای یمنی، مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای، این حملات را "تروریستی" خواند و مدعی شد ایالات متحده حمله امروز علیه ابها در عربستان سعودی را که منجر به زخمی شدن دستکم ۱۲ نفر غیرنظامی بی گناه شد، به شدت محکوم می کند.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن تصریح کرد حوثی‌ها (انصارالله) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند و با شرکای سعودی و بین‌المللی خود برای پاسخگویی به آنها همکاری خواهیم کرد.

سالیوان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با پادشاه عربستان گفت ما متعهد به حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و سرزمینش در برابر این حملات هستیم.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن گفته که آمریکا از دوستان خود در منطقه حمایت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها