چگونه انقلاب اسلامی پس از 43 سال، ماندگاری خود را حفظ کرد؟

چگونه انقلاب اسلامی پس از 43 سال، ماندگاری خود را حفظ کرد؟
جمعه 22 بهمن 1400 - 13:54

در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و همچنین جنبش های مقاومت که در مقابله با پروژه های آمریکا و اسرائیل مورد حمایت مردم بود، قدرتمندتر شده است.

العالم- نظرکده

برخی کارشناسان مسائل بین المللی بر این باورند ، هیچ کس تصور نمی کرد انقلاب اسلامی ایران پس از 43 سال، با وجود دشمنی های فراوان تا امروز ادامه داشته باشد .

آنان افزودند: همیشه گفته می شد انقلاب زیاد دوام نخواهد آورد و همیشه زمان هایی برای سقوط نظام اسلامی پیش بینی می کردند، اما آیا این اتفاق افتاد؟ البته که نه.

این کارشناسان افزودند :" باب وودوارد" نویسنده مشهور سیا، ، در مقاله ای نوشت آمریکا انتظار نداشت انقلاب ایران پس از تجهیز ارتش شاهنشاهی و ساواک به امکانات ، بتواند قدرت بزرگ شاه را شکست دهد. اما علیرغم آن رژیم شاه در 20 بهمن 1357 به ویژه توسط رهبران مذهبی فروپاشید.

آنها خاطرنشان کردند : یکی از مهمترین مشاهیر مانند میشل فوکو درباره انقلاب ایران سخن گفت و آن را انقلاب هزاره توصیف کرد، انقلابی که پس از قرن ها تسلط آمریکا، انگلیس وشوروی و پايان دين و ايدئولوژي،به سیاست روح بخشید.

اما نقطه عطف سال 1979 ، یعنی نهضت انقلاب اسلامی بود زیرا كه امام خميني (ره) با توجه به سن بالا و پوشيدن لباس سنتي « لباس پیامبر ص» برايشان عجيب بود.

آنان تاکید کردند: امام خمینی (ره) در مدت 3 ماه بیش از 400 نشست خبری برگزار کرد که منجر به قیام همه مردم و تایید مردم شد که در همه پرسی پس از آن ، اکثریت مردم ایران با او بودند.

کارشناسان سیاسی تاکید کردند: انقلاب اسلامی ایران بر اساس یک اصل بسیار مهم بنا شد زمانی که امام راحل، شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را مطرح کرد، و انقلاب اسلامی دارای این ویژگی بود.

آنان گفتند: انقلاب اسلامی ایران هویت خود را حفظ کرد و به هیچ حزبی وابسته و متعهد نبود، بلکه انقلابی صادق بود که حق را زیر پا نگذاشت .

این ناظران تصریح کردند : شهید محمد باقر صدر درباره امام خمینی (ره) فرمود وی آرزوی پیامبران بزرگ را برآورده کرد.

آنان تأکید کردند: انقلاب اسلامی علی‌رغم توطئه‌ها و جنگ تحمیلی دستاوردهای بزرگی در به دست آورد و بر عناصر بسیار مهمی یعنی علم و فناوری روز هم چنین مسئله نظامی تکیه داشت که به آن ابعاد بسیار مهمی داد و بدین ترتیب ایران از نظر علم، فناوری و دستاوردهای علمی و آموزشی در رده کشورهای بزرگ قرار گرفت که به ماندگاری جمهوری اسلامی و نظام اسلامی کمک کرد.

کارشناسان تاکید کردند یکی از نکات مهم این انقلاب بزرگ و پربرکت این شعار بود این انقلاب شامل همه مستضعفان جهان و نه فقط مذهب شیعه است و خواستار رهایی از استعمار و سلطه جویی شد. در نتیجه تبدیل به یک دولت واقعی شد که در پرتو آن محور مقاومت شکل گرفت .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها