خطیب‌زاده: عزم ما برای ایستادگی و تلاش برای حقوق و منافع ایران تزلزل ناپذیر است

خطیب‌زاده: عزم ما برای ایستادگی و تلاش برای حقوق و منافع ایران تزلزل ناپذیر است
جمعه 22 بهمن 1400 - 11:07

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که ۴۳ سال قبل مبارزه دیرینه ملت برای حق تعیین سرنوشت و یک ایران آزاد و مستقل پیروز شد، نوشت: عزم ما برای ایستادگی و تلاش برای حقوق و منافع ایران تزلزل ناپذیر است.

العالم - ایران

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۲ بهمن و همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در توئیتی نوشت: ۴۳ سال قبل مبارزه دیرینه ملت برای حق تعیین سرنوشت و یک ایران آزاد و مستقل پیروز شد.

وی افزود: ملت ما از جان گذشتگی‌های فراوانی برای حفاظت از این ارزش‌ها و اصول انجام داده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: عزم ما برای ایستادگی و تلاش برای حقوق و منافع ایران تزلزل ناپذیر است.

خطیب‌زاده روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: در ایام الله دهه فجر امسال، ملت ایران یک بار دیگر پیروزی انقلابی را جشن می‌گیرند که در حقیقت غلبه باور و اتکای به نفس یک ملت بر رژیم مستبدی بود که تحت حمایت همه‌جانبه قدرت‌های خارجی قرار داشت. انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره)، ثمره نهضتی بود که از چند دهه پیش از آن برای رسیدن به حق تعین سرنوشت، استقلال در تصمیم‌گیری‌های داخلی و خارجی و ایجاد یک نظام مدرن حکمرانی مبتنی بر ارزش‌های ملی و دینی شکل گرفته بود.

وی اضافه کرد: قدرت‌های خارجی که از پذیرش و کنار آمدن با واقعیات ایران خودداری کرده‌اند، موانع و مشکلات زیادی در این مسیر برای ملت ایران ایجاد کردند. کسانی که با استقلال و عظمت ملت ایران مخالف بودند، هر آنچه در توان داشته‌اند، انجام دادند تا نهضت مردمی ما را به شکست بکشانند. اما اراده و مقاومت ملت ما بزرگتر و قدرتمند از نقشه‌ها و توطئه‌های آنان بوده و هست. امروز، با وجود تمام مصائب و دشواری‌هایی که در طول سالیان گذشته داشته‌ایم، هنوز هم حمایت مردمی بزرگترین سرمایه و منبع قدرت جمهوری اسلامی ایران است

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها