در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

سفیر ایران در بغداد: زبان تهدید و تحریم را نمی پذیریم/ قول الکاظمی برای لغو ویزای زمینی بین ایران و عراق از اسفند ماه

سفیر ایران در بغداد: زبان تهدید و تحریم را نمی پذیریم/ قول الکاظمی برای لغو ویزای زمینی بین ایران و عراق از اسفند ماه
جمعه 22 بهمن 1400 - 17:15

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که تحریم ها ضد مردم ایران باید برچیده شوند و ایران خواهان روابط خوب با کشورهای منطقه است.

العالم - عراق

ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد که جمهوری اسلامی زبان تهدید و تحریم را نمی‌پذیرد.

مسجدی در ادامه افزود که تحریم‌ها ضد مردم ایران باید برداشته شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما خواستار روابط خوب با کشورهای منطقه هستیم.

سفیر ایران در بغداد ضمن اشاره به این مسئله که روابط ایران و عراق بر اساس احترام، حاکمیت و منافع مشترک است، ادامه داد که ایران از عراق در شکست تروریسم و از بین بردن داعش حمایت کرد.

ایرج مسجدی گفت که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق قول داده است که ویزای ورود زمینی برای زوار ایرانی از ماه آینده (شعبان: 13 اسفند) لغو شود.

پیشتر از ماه اکتبر سال میلادی گذشته لغو ویزای ورود به عراق صرفا برای سفرهای هوایی بود.

او ادامه داد که ایران و عراق کشورهایی هستند که به یکدیگر نیاز دارند و باید در همه پرونده‌ها بر اساس اصول حاکمیتی خود همکاری کنند.

سفیر کشورمان گفت که جمهوری اسلامی ایران به نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی برای ریشه کن کردن تروریسم در این کشور کمک کرده است. مسجدی گفت که این کشور با نزدیک شدن به فصل گرما، میزان صادرات گاز خود را به عراق افزایش خواهد داد.

وی گفت که نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای مقاومت عراق باعث افتخار این کشور و دین و ضامن امنیت کشورشان هستند.

گفتنی است چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارت کشورما در بغداد با مشارکت شخصیت‌های مهمی از عراق برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران نیز امروزدر حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: ارزش‌های والای انقلاب همچنان راهنمای ما در سیاست خارجی خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها