خودداری "داعش" از تأیید خبر کشته شدن سرکرده خود/ سرکرده جدید داعش کیست؟

خودداری
شنبه 23 بهمن 1400 - 09:54

گروه تروریستی داعش، بر خلاف انتظار، در نشریه اختصاصی خود موسوم به النبأ هیچ اشاره ای به عملیات آمریکا که منجر به هلاکت "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی"، سرکرده خود در شهر اطمه در شمال غرب سوریه شد، نکرده، این در حالی است که کارشناسان می گویند این گروه تروریستی در برقراری ارتباط بین سرکرده های محلی خود دچار مشکل شده است.

العالم - عراق

مقامات عراقی و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا امیدوارند که این عملیات باعث تضعیف گروه تروریستی داعش – که به تازگی دست به حملات تروریستی در عراق زده است - شود.

در واپسین ساعات پنج شنبه شب کانال های وابسته به گروه تروریستی داعش در تلگرام شماره جدید روزنامه "النبأ"، ارگان رسمی این گروه را بدون اشاره به کشته شدن سرکرده این گروه یا عملیات انجام شده در شهرک اطمه سوریه، منتشر کرد.

دراین شماره از روزنامه النبأ فقط به انجام عملیات های تروریستی در عراق، سوریه، مصر، افغانستان، پاکستان، کنگو، نیجریه و دیگر مناطق آفریقایی و تعداد قربانیان اشاره شده است.

سرکرده جدید داعش کیست؟

احتمال می رود سرکرده جدید این گروه تروریستی، یک عراقی با همان لقب "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی" باشد. زیرا اغلب رهبران رده اول این گروه عراقی هستند.

حامد، پژوهشگر متخصص در امور گروه های اسلامگرا گفته است اسامی متعددی طی روزهای گذشته به عنوان جانشین قرداش در نظر گرفته شده اند. وی گفته است که سرکرده جدید باید حتما "هاشمی قریشی" باشد.

وی خاطرنشان کرد، برخی اسامی که مطرح شده اند دقیق نیستند مثل اسم ابو حمزه القریشی، سخنگوی فعلی "داعش" – که هیچ کس او را نمی شناسد - همچنین اسم "نافع حمد شیاع" – که گفته می شود از جزیره عربی است – و جمعه عواد البدری، برادر ابو بکر البغدادی که گفته می شود رئیس مجلس شوراست.

پربیننده ترین خبرها