پاسخ قاطعانه مقاومت فلسطین به درخواست قاهره و تل‌آویو

پاسخ قاطعانه مقاومت فلسطین به درخواست قاهره و تل‌آویو
شنبه 23 بهمن 1400 - 12:09

برخی منابع مصری از تلاش‌های قاهره برای ممانعت از تشدید تنش در نوار غزه به دنبال ارتکاب جنایت نظامیان صهیونیستی در نابلس و پاسخ قاطعانه مقاومت خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

برخی منابع مصری از تماس‌های فشرده مسئولان دستگاه اطلاعات مصر برای آرام کردن اوضاع به دنبال جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سه مبارز «کتائب شهداء الأقصی» در شهر نابلس خبر دادند.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این منابع گزارش داد که هدف از تماس‌های مصر ممانعت از هر گونه عملیاتی است که ممکن است به تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی یا انتقال تنش‌ها به نوار غزه و اراضی اشغالی اطراف آن منجر شود، به ویژه اینکه جوانان فلسطینی با نفوذ از دیوار امنیتی نوار غزه موفق شدند یک خودروی نظامی ارتش رژیم اشغالگر را آتش بزنند.

به گفته این منابع، مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر از رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه خواسته‌اند تا آرامش را حفظ کرده و از هر گونه رفتاری که به توقف در روند بازسازی ویرانه‌های نوار غزه منجر شود، اجتناب کنند.

به گفته این منابع، مسئولان مصر از جنبش حماس خواستند تا اوضاع دیوار حایل واقع در نزدیکی شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را تحت کنترل داشته و از وقوع هر گونه عملیاتی جلوگیری کند، مسئولان مصر همچنین تأکید کرده‌اند که با مسئولان رژیم اشغالگر نیز به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها تماس خواهند گرفت.

این منابع همچنین گفتند که رهبران حماس و جهاد اسلامی از فرصت تماس با مسئولان مصری استفاده کرده و از آن‌ها خواستند تا پیامی را به رژیم اشغالگر درباره اوضاع زندان‌ها، توقف تجاوزات و مجازات‌هایی که مسئولان رژیم اشغالگر علیه اسرا اعمال می‌کنند، ارسال نمایند.

حماس: بازسازی غزه هرگز نمی‌تواند به منزله چاقویی بر گلوی مقاومت باشد

مسئولان حماس همچنین به طرف مصری تأکید کرده‌اند که بازسازی غزه هرگز نمی‌تواند به منزله چاقویی بر گلوی مقاومت تلقی شده و آن را از مسائل اصلی از جمله قدس و اسرا دور کند همچنانکه گروه‌های مقاومت تأکید کردند که حفظ آرامش در نوار غزه در اصل خواسته اسرائیل است و غزه قادر است به هر گونه تجاوزی پاسخ دهد و اوضاع را به جهنی برای اشغالگران تبدیل کند.

به گزارش فارس، سه‌شنبه گذشته در پی ترور سه تن از مبارزان «کتائب شهداء الأقصی» شاخه نظامی جنبش فتح در شهر نابلس، گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند که این جنایت را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

پربیننده ترین خبرها