مزدوری افسارگسیخته آل خلیفه؛ تبدیل بحرین به پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی!

 مزدوری افسارگسیخته آل خلیفه؛ تبدیل بحرین به پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی!
شنبه 23 بهمن 1400 - 15:11

روز دوم فوریه هواپیمای بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با عبور از حریم هوایی عربستان، وارد بحرین شد. این اولین سفر وزیر جنگ این رژیم به کشوری در حاشیه خلیج فارس است و به نظر می رسد مسافران این هواپیما قصد داشتند این پیام را القا کنند که خاک حرمین شریفین به روی این رژیم باز شده است لذا عکس هایی را که از پنجره هواپیما از خاک عربستان گرفته بودند، منتشر کردند.

العالم - کشکول

همزمان روزنامه صهیونیستی "ژروزالیم پست" نوشت این سفر دو روز به طول خواهد انجامید و در آن اولین یادداشت تفاهم امنیتی با یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس امضا خواهد شد. "این یادداشت تفاهم چهارچوبی برای همکاری امنیتی بین دو طرف خواهد بود و به آنها اجازه می دهد تا همکاری در زمینه های مختلف را توسعه دهند و شامل چندین توافق فروش سلاح و تجهیزات دفاعی خواهد بود".

در مقابل بحرین ضمن خودداری از اظهار نظر در این باره فقط به تأیید سفر وزیر جنگ رژیم اشغالگر برای امضای توافقنامه های امنیتی بسنده کرد.

اما پس از گذشت دو روز و به طور مشخص در چهارم فوریه، "عامی روهکس دومبا"، کارشناس مسائل نظامی صهیونیست در مقاله ای در مجله علوم نظامی "اسرائیل دیفنس" فاش کرد که طبق توافقی که گانتز با بحرین امضا کرده است، این کشور به لنگرگاه اصلی نیروی دریایی این رژیم تبدیل خواهد شد.

وی افزود: "اسرائیل به خوبی می داند که بحرین، پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست و پیوسته در حال رزمایش مشترک نظامی با این کشور است و همین امر احتمال این موضوع را که ممکن است هدف درازمدت این سفر، استقرار نیروی دریایی اسرائیل در خلیج فارس باشد، تقویت می کند. بر این اساس و به منظور اجرای نظریه دیوید بن گوریون، کشتی های اسرائیلی لنگرگاهی برای خود در خلیج فارس ایجاد خواهند کرد. امروزه ارتش اسرائیل، فرضیه بن گوریون را مبنی بر انتقال جنگ به زمین دشمن، دنبال می کنند."

شش روز پس از افشای این اطلاعات توسط این کارشناس نظامی، رسانه های رژیم صهیونیستی فاش کردند که برای اولین بار در تاریخ این رژیم، یکی از افسران عالی رتبه ارتش این رژیم برای همیشه در یک سمت رسمی در یک کشور عربی ( بحرین) گماشته خواهد شد.!

به گفته کانال 13 تلوزیون رژیم صهیونیستی، این افسر واسطه ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا در بحرین و نیروهای امنیتی بحرین خواهد بود.

نکته جالب توجه این است که همین کانال فاش کرده است که "اسرائیلی ها" خود، از سرعت پیشرفت روابطشان با بحرین شگفت زده شده اند. در گزارش این کانال آمده است: "حتی در آن دسته از کشورهای عربی که از سال ها پیش روابط داشته ایم، وابسته نظامی دائم نداشته ایم".

نکته دیگر هم این است که دومبا، کارشناس صهیونیستی – که مضمون توافق امنیتی بین این رژیم و بحرین را فاش کرده است – به خطراتی اشاره می کند که ممکن است به خاطر حضور نیروی دریایی "اسرائیل" در سواحل بحرین، دامنگیر منامه شود.

این کارشناس خاطرنشان کرده است که "احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این حضور مشکلاتی فراتر از تحمل برای بحرین به وجود بیاورد!!"

به گواه خود "اسرائیلی ها"، به دشواری می توان در این توافق امنیتی نکته ای را یافت که دال بر تأمین منافع بحرین باشد. صهیونیست ها از این همه اشتیاق آل خلیفه برای سازش با این رژیم آنهم بدون درنظر گرفتن تبعات آن، دچار حیرت شده اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی سعی دارد در راستای اجرای طرح بن گوریون، امنیت خلیج فارس را به خطر بیندازند. بنابراین هیچ توجیهی برای این مزدوری افسارگسیخته توسط آل خلیفه وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها