هشدار ژنرال ارتش عراق به شبه نظامیان در سنجار

هشدار ژنرال ارتش عراق به شبه نظامیان در سنجار
شنبه 23 بهمن 1400 - 16:42

فرمانده لشکر ۲۰ ارتش عراق نسبت به اقدامات تحریک آمیز و ضد ملی برخی از شبه نظامیان پ ک ک در سنجار هشدار داد و گفت با هر کس که بر خلاف قوانین عمل کند به شدت برخورد خواهد شد.

العالم ـ عراق

به گزارش تارنمای خبری " العربی الجدید" ، فعالان عراقی دیروز (جمعه) کلیپی را منتشر کردند که سرتیپ أثیر الربیعی فرمانده لشکر ۲۰ ارتش عراق را نشان می داد که به همراه شماری از سربازان عراقی در میدان یرموک میدان اصلی داخل شهر سنجار حضور یافته بود.

عناصر پ ک ک پرچم عراقی را که چند روز پیش توسط ارتش عراق در وسط میدان برافراشته شده بود، پایین آورده و به جای آن عکس عبدالله اوجلان رهبر حزب کارگران را نصب کرده بودند.

الربیعی آن چنان که کلیپ یاد شده نشان می دهد پس از برچیدن عکس های اوجلان و برافراشتن مجدد پرچم عراق در میدان شهر گفت : همگان خوب گوش کنید . من این پرچم عراق را در اینجا نصب می کنم . خدا شاهد است هر کس آن را برداشته و یا به آن دست بزند، او را در همین جا دفن خواهم کرد. تکرار می کنم هر کس پرچم را بردارد و یا عکس اوجلان تروریست را نصب کند، او را در همین جا دفن خواهم کرد.

الربیعی خطاب به شبه نظامیان حزب پ ک ک و شاخه محلی آن معروف به " یگان های حامی سنجار " گفت : هر کس را که متعرض پرچم عراق شود در وسط همین میدان او را به دار خواهم آویخت . هر کس برخلاف قوانین عمل کند، او را له خواهم کرد . ما بخاطر این پرچم خون داده ایم .

انتشار ویدیو تصویری این ژنرال عراقی با تایید گسترده افکار عمومی در عراق مواجه شد .

به گزارش ایرنا، تلاش دولت عراق تا کنون برای اجرای توافقنامه بهبود اوضاع شهر سنجار امضا شده با دولت خودمختار اربیل در اکتبر ۲۰۲۰ به دلیل انتشار گسترده عناصر مسلح حزب کارگران با ناکامی همراه بوده است.

ارتش عراق در دسامبر گذشته با عناصر مسلح حزب کارگران در شهرک سنونو واقع در حومه شمالی شهر سنجار درگیر شد که در اثر آن شماری از عناصر مسلح حزب زخمی شدند و سه تن از آنان بازداشت شدند.

نیروهای ارتش عراق در شهر سنجار واقع در ۱۱۵ کیلومتری غرب موصل به استقرار خود در شهر و حومه آن علیرغم نفوذ شدید شبه نظامیان حزب کارگردان کردستان ( پ ک ک ) مخالف آنکارا ادامه می دهد که در مناطق گسترده ای از شمال عراق از جمله شهر سنجار و منطقه کوهستانی سنجار امتداد یافته در مرز عراق و سوریه حضور دارد.

پربیننده ترین خبرها