درخواست سفارت ایران در اوکراین از اتباع کشورمان برای آمادگی در "شرایط اضطراری"

درخواست سفارت ایران در اوکراین از اتباع کشورمان برای آمادگی در
شنبه 23 بهمن 1400 - 18:35

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو پرسشهای برخی شهروندان در خصوص احتمال تنش و درگیری در مرزهای شرقی این کشور برای شرایط اضطراری احتمالی آمادگی داشته باشند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در اطلاعیه ای که روز شنبه در صفحه توئیتر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف منتشر شد، آمده است: از هموطنان دعوت می نماید ضمن حفظ آرامش با ایجاد آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی ارتباط خود را با سفارت به منظور آگاهی از توصیه های ضروری حفظ نمایند.

در پایان آمده است: سفارت جمهوری اسلامی سلامتی و امنیت اتباع ایرانی را حائز اهمیت دانسته و این موضوع را در اولویت وظایف خود قرار داده است.

در پی تشدید جنگی روانی آمریکا و غرب علیه روسیه و دامن زدن به بحران اوکراین، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که واشنگتن سفارت خود را در اوکراین از بیم حمله احتمالی روسیه تخلیه می کند.

همچنین بلژیک و فنلاند نیز از اتباع خود خواستند اوکراین را ترک و یا از سفر به این کشور پرهیز کنند. امارات متحده عربی، عراق و کویت نیز به دنبال فراخوان کشورهای اروپایی درخصوص خروج از اوکراین، نسبت به سفر اتباعشان به اوکراین هشدار دادند و همچنین خواستار خروج شهروندان و کارکنان سفارت خانه‌های مقیم خود از این کشور شدند.

تشدید جنگی روانی آمریکا و غرب علیه روسیه بر سر اوکراین و حمله احتمالی روسیه درحالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، چنین اطلاعاتی را تشدید تنش بی اساس و پوچ خوانده است.
در همین حال سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی «تجاوز روسیه» به اوکراین اهداف تحریک آمیز را دنبال می کند.

پربیننده ترین خبرها