اذعان مقام ارشد سودان به همکاری امنیتی با تل‌آویو

اذعان مقام ارشد سودان به همکاری امنیتی با تل‌آویو
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 10:37

رئیس شورای حاکمیتی سودان اذعان کرد که سفر مقامات این کشور به فلسطین اشغالی با هدف تقویت همکاری امنیتی و اطلاعات دوجانبه صورت می‌گیرد.

العالم - آفریقا

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که نشست‌های مقامات سودانی و اسرائیلی بخشی از همکاری امنیتی و اطلاعاتی است و تنها جنبه سیاسی ندارد.

البرهان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که بسیاری از مردم به موضوع روابط با اسرائیل حساسیت نشان می‌دهند، روابط بین سودان و اسرائیل محرمانه نیست، ما به دنبال اجرای سیاست آغوش باز هستیم و اینکه سودان بخشی از جامعه جهانی باشد و با هیچ کس دشمنی نداشته باشد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، وی اشاره کرد که تعامل با اسرائیل از زمان نشست انتبه در اوگاندا متوقف نشده است و همه روابط ما با اسرائیل محدود به همکاری امنیتی و نظامی است. البرهان ۳ فوریه ۲۰۲۰ با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر وقت رژیم صهیونیستی در اوگاندا دیدار کرد.

البرهان همچنین مدعی شد که همکاری نظامی و امنیتی با اسرائیل به نفع کشورش است و تاکنون هیچ مقام ارشد اسرائیلی به سودان سفر نکرده و سفرها تنها مربوط به مقامات نظامی و امنیتی بوده و این یک چیز عادی بین کشورهای جهان است و این سفرهای متقابل به تبادل اطلاعات و دستگیری گروه‌های تروریستی در سودان که می‌تواند تهدیدی برای امنیت سودان و منطقه باشد، کمک کرد.

چهارشنبه گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر یک مقام سودانی به فلسطین اشغالی خبر دادند و اخیرا نیز یک هیأت موساد به خارطوم سفر کرده بود. سفرهای متقابل مقامات سودانی و صهیونیستی در حالی است که بحران سیاسی در سودان از ۲۵ اکتبر گذشته که ارتش شورای حاکمیتی و دولت را منحل و تعدادی از مسئولان را بازداشت کرد، تشدید شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها