عبدالسلام: کشورهای متجاوز به یمن هرگز دستاوردی نخواهند داشت

عبدالسلام: کشورهای متجاوز به یمن هرگز دستاوردی نخواهند داشت
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 16:16

رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن با اشاره به گذشت هفت سال از جنگ علیه یمن تأکید کرد که کشورهای متجاوز هرگز دستآوری محقق نخواهند کرد.

العالم - یمن

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی از حمله به یمن هیچ دستاوردی محقق نخواهند کرد.

عبدالسلام در حساب توئیتری خود نوشت: کشورهای متجاوز همچنان در گمراهی بسر می‌برند و به تجربه کردن آنچه که طی سال‌های گذشته طعم شکست آن را چشیده‌اند، ادامه می‌دهند همچنانکه محاصره خفه‌کننده نیز ادامه دارد و این کشورها گمان می‌کنند که می‌توانند دستآوردی را محقق کنند اما به اذن خداوند متعال هرگز به آن نخواهند رسید.

وی افزود که در آستانه هشتمین سال آغاز تجاوز به یمن، این کشورها باید درک کنند که هیچ گزینه‌ای جز متمایل شدن به سمت صلح ندارند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

پربیننده ترین خبرها