درخواست دومای روسیه از پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی‌طلب اوکراین

درخواست دومای روسیه از پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی‌طلب اوکراین
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 16:30

قانونگذاران دومای روسیه فردا (سه شنبه) قطعنامه ای را تصویب خواهند کرد تا بر اساس آن از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور بخواهند مناطق جدایی طلب در شرق اوکراین (دونتسک و لوهانسک) را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناسد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رسانه روسی مسکو تایمز، حزب کمونیست روسیه ماه گذشته با ارائه پیش نویس قطعنامه ای از پوتین خواست جمهوری های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را به رسمیت بشناسد. کارشناسان به رسمیت شناختن دونباس از سوی روسیه را مقدمه ای احتمالی برای الحاق این منطقه دانسته اند.
این دو سند روز سه شنبه در جلسه دومای دولتی مجلس سفلی روسیه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. قرار است قبل از موافقت پوتین با این دو سند، این اسناد با وزارتخانه های دفاع و امور خارجه روسیه به شور گذاشته شود.

ناظران می گویند روسیه که بیش از نیم میلیون گذرنامه روسی را برای ساکنان دونباس تا اواسط 2021 صادر کرد، می تواند با اعلام اینکه به دنبال دفاع از جمعیت محلی روس هاست، حمله به شرق اوکراین را توجیه کند.
ماه گذشته، روسیه متحد از پوتین خواست برای اولین بار تجهیزات نظامی به دونتسک و لوهانسک ارسال کند تا در صورت تهاجم کی یف، امکان دفاع وجود داشته باشد.
کرملین داعیه حمله به اوکراین را رد کرده و در عوض غرب را مسئول تشدید تنش به واسطه استقرار تجهیزات نظامی و حمایت از اوکراین می داند. روسیه همچنین خواستار تضمین های امنیتی از آمریکا و ناتو است.
کشورهای غربی نیز روسیه را به حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین با سلاح و دیگر اشکال حمایتی از سال 2014 متهم کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها