سفیر اوکراین در انگلستان درباره اظهاراتش در خصوص ناتو توضیح داد

سفیر اوکراین در انگلستان درباره اظهاراتش در خصوص ناتو توضیح داد
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 12:10

اظهارات سفیر اوکراین در انگلستان درباره عدم پیگیری کیف برای پیوستن به ناتو ظاهراً حاشیه‌هایی را به همراه داشته است.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سفیر اوکراین در انگلستان روز دوشنبه اظهارات پیشین درباره احتمال کنار گذاشتن درخواست عضویت در ناتو را تبیین کرد و گفت که این جمهوری متعلق به شوروی سابق در تلاش خود برای پیوستن به این ائتلاف نظامی تجدید نظر نخواهد کرد.

وادیم پریستایکو در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین ممکن است در جاه‌طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو تجدید نظر کند یا خیر، به بی‌بی‌سی به زبان انگلیسی گفت: "نه اینطور نیست و من کاملا خوشحالم که این فرصت را دارم تا موضع خود را روشن کنم."
پریستایکو گفت که گزارش پیشین بی‌بی‌سی نتیجه یک سوء‌تفاهم بود.
پریستایکو گفت: «ما در حال حاضر عضو ناتو نیستیم و برای جلوگیری از جنگ آماده اعطای امتیازات زیادی هستیم و این همان کاری است که در گفتگو با روس‌ها انجام می‌دهیم. این ربطی به (پیوستن به) ناتو که در قانون اساسی آمده است ندارد.»
او گفت: «این امر، به تعویق انداختن جاه‌طلبی‌های ما برای حضور در ناتو نیست - آنچه ما در مورد آن صحبت می‌کنیم این است که ما اکنون در خانواده نیستیم بنابراین باید به دنبال چیز دیگری مانند توافقات دوجانبه با انگلستان و ایالات متحده باشیم. بنابراین علاوه بر ناتو، به دنبال ترتیبات دیگری هستیم که به ما امکان می‌دهد این معضل خاص را از سر بگذرانیم.»
وی در پاسخ به مطرح شدن مجدد این پرسش که آیا اوکراین تلاش خود را برای عضویت در ناتو تغییر می‌دهد، گفت: «نه.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها